Registrator

Strängnäs kommun, Administration UK / Administratörsjobb / Strängnäs
2024-11-19


Visa alla administratörsjobb i Strängnäs, Knivsta, Enköping, Eskilstuna, Nykvarn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Strängnäs kommun, Administration UK i Strängnäs

Är du en noggrann och strukturerad person med ett öga för detaljer? Välkommen till en spännande möjlighet att bli en viktig del av Strängnäs kommuns framtid!

Administrativa enheten tillhör verksamhetsområde administration och digitalisering på socialkontoret i Strängnäs kommun och är en stödfunktion till socialkontorets övriga verksamhetsområden inom de delar som enheten ansvarar för. Enheten består idag av sex medarbetare och en enhetschef. På administrativa enheten arbetar nämndsekreterare, registrator, administratör, ekonomihandläggare och arkivarie. Hos oss på den administrativa enheten är gott samarbetsklimat viktigt, vi värdesätter arbetsglädje och att arbeta tillsammans mot gemensamma mål. För tjänsten tillämpas bland annat flextidsavtal samt friskvårdsbidrag.

Vi söker nu en registrator till administrativa enheten på socialkontoret.

Publiceringsdatum
2024-11-19

Arbetsuppgifter
Arbetet som registrator omfattar registratorsuppgifter som ärende- och dokumenthantering, registrering i ärendehanteringssystemet LEX, fördelning av inkomna handlingar, expediering och posthantering samt ansvar för uppföljning och revidering av socialnämndens informationshanteringsplan tillsammans med arkivarie.

Du ansvarar även för utlämnande av allmänna handlingar samt socialkontorets funktionsbrevlåda. I rollen ingår ansvaret för framtagande av rutiner och anvisningar inom ditt ansvarsområde. Du arbetar också stödjande och vägledande till våra verksamheter i frågor som rör bland annat diarieföring och leder utbildningsinsatser för både chefer och medarbetare inom ditt ansvarsområde. Även andra administrativa uppgifter inom enhetens område kan komma att bli aktuella.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• för uppdraget en relevant utbildning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig,
• tidigare erfarenhet av relevant arbete inom offentlig förvaltning och inom en politiskt styrd organisation,
• god kunskap om de lagar och förordningar som styr hantering av allmänna handlingar inom offentlig förvaltning,
• mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska,
• mycket god vana av att använda IT-stöd i arbetet.

Vi ser det som meriterande om du har/är:
• diplomerad registrator,
• tidigare erfarenhet av arbete inom socialkontorets eller motsvarande verksamhet,
• tidigare erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystemet LEX,
• tidigare erfarenhet av att arbeta i verksamhetssystemet Treserva,
• B-körkort.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi värdesätter ett professionellt förhållningssätt och att vi gemensamt bidrar till ett positivt arbetsklimat. Vi vill att du delar kommunens värdegrund om utveckling, respekt, öppenhet och tydlighet.

Urval sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 40 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.

Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Strängnäs kommun rökfri arbetstid.

För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning.

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning.

I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun

Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-12-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "374/24".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Strängnäs kommun (org.nr 212000-0365)

Arbetsplats
Strängnäs kommun, Administration UK

Kontakt
Enhetschef
Tobias Rundström
tobias.rundstrom@strangnas.se

Jobbnummer
9020081

Prenumerera på jobb från Strängnäs kommun, Administration UK

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Strängnäs kommun, Administration UK: