Registrator
Staffanstorps kommun, Kansli / Administratörsjobb / Staffanstorp
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Staffanstorp,
Lund,
Burlöv,
Lomma,
Malmö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Staffanstorps kommun, Kansli i Staffanstorp Staffanstorp är en ung och expansiv kommun med snart 27 000 invånare, ett av Sveriges bästa näringslivsklimat, attraktiva boendemiljöer och skolor i den absoluta rikstoppen. Våra cirka 1200 medarbetare arbetar för att skapa en högkvalitativ service, trygghet och livskvalitet för våra invånare. Oavsett om du lär barn att läsa och räkna, erbjuder kultur och musik, ger trygghet och vård eller utvecklar kommunens gator och torg så bidrar du till att skapa bra dagar för dem som lever och verkar i Staffanstorp.
Som medarbetare i kommunen är du del av en organisation med hög delaktighet och snabba beslutsvägar. Du kommer ha ett stort kollegialt stöd där vi tillsammans arbetar för att förverkliga idéer och tankar. Våra verksamheter präglas av tillit till varandra och ett närvarande ledarskap. Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss!KOMMUNSTYRELSEFÖRVALTNINGEN
Kommunstyrelseförvaltningen består av flera centrala stödfunktioner som kommunikation, kansli, stab, HR, ekonomi, kost, IT, säkerhet samt utredning och analys.
KANSLI
Kansliet besår av nämndssekreterare, registratorer och arkivarie vars gemensamma uppdrag är att utveckla ärendehanteringsprocessen och nämndsadministrationen för hela kommunen.
Publiceringsdatum2023-12-22ArbetsuppgifterTjänsten som registrator är placerad på Staffanstorps kommuns kansli.
Som registrator kommer du att ha en central roll i kommunens ärendehantering och ansvara för registrering och distribuering av inkomna handlingar. Du kommer att ge information och service gällande interna och externa förfrågningar. Arbetet innebär en nära kontakt med förtroendevalda, tjänstemän och allmänhet.
Du kommer att ingå i ett team besående av nämndssekreterare, registratorer och arkivarie vars gemensamma uppdrag är att utveckla ärendehanteringsprocessen och nämndsadministrationen för hela kommunen.
KvalifikationerDu har registratorsutbildning eller annan högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har mycket goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig tydligt och pedagogiskt i komplexa frågor i såväl tal som skrift. Vi söker dig som har kunskap om offentlighet/sekretess, samt om de lagar och förordningar som styr dokumenthantering i offentlig förvaltning.
Erfarenhet från liknande arbete i en politiskt styrd organisation är meriterande.
Som person är du noggrann, serviceinriktad, ansvarstagande och har en mycket god samarbetsförmåga. Du klarar av att arbeta självständigt, har ett strukturerat arbetssätt, har lätt att anpassa dig efter ändrade omständigheter och är fortsatt strukturerad och noggrann även under arbetstoppar. Du tar själv initiativ till att skapa nya kontakter och bygga relationer som möjliggör gott samarbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
En löpande urvalsprocess kan komma att användas så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Vill du veta mer om vår kommun så gå in på
www.staffanstorp.se. Du som bor och jobbar i Staffanstorps kommun, vill du bli deltidsbrandman? Hör av dig till räddningstjänstens mailadress: rtj @ staffanstorp.se.
Staffanstorps kommun tillämpar rökfri arbetstid.
Inför rekryteringsarbetet har Staffanstorps kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-01-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023-793".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Staffanstorps kommun (org.nr 212000-1017)
Arbetsplats Staffanstorps kommun, Kansli
Kontakt Tillförordnad kanslichef
Olle Slonawski
olle.slonawski@staffanstorp.se 046-251242 Jobbnummer 8352212
Observera att sista ansökningsdag har passerat.