Registrator

Ale kommun, Kansli och säkerhet / Administratörsjobb / Ale
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Ale, Alingsås, Vårgårda, Lilla Edet, Essunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ale kommun, Kansli och säkerhet i Ale

Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.

I kommunen är vi cirka 2 500 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?

Efter en centralisering ansvarar kansli- och säkerhetsavdelningen för kommunens övergripande informationsförvaltning i form av registratur, nämndadministration, arkivverksamhet, dataskydd och informationssäkerhet. Avdelningen ansvarar tillika för juridisk rådgivning, demokratiutveckling, säkerhetsfrågor och överförmyndarverksamheten samt kommungemensamma processer och utveckling av dessa områden.

Publiceringsdatum
2023-06-02

Arbetsuppgifter
En centralisering av registraturen och nämndadministrationen är nyligen genomförd och här finns stora möjligheter för dig som vill vara delaktig i att bygga upp och utveckla en ny arbetsgrupp med inriktning registratur och därtill hörande frågor. Syftet med organisationsförändringen är att åstadkomma en sammanhållen, rättssäker och effektiv administrativ process som stödjer såväl förtroendevalda, tjänstepersoner och kommuninvånarna på ett professionellt sätt. I den nya organisationen kommer särskild vikt läggas på att säkerställa en korrekt och effektiv informationshantering, bland annat genom nya informationshanteringsplaner.

Som registrator är du en nyckelperson i informations- och ärendehanteringen. Du arbetar med löpande registrering och hantering av allmänna handlingar och säkerställer att processen sker i enlighet med lagens krav och på ett effektivt och transparent sätt. Du stödjer vidare övriga organisationen i dokumenthanteringsfrågor och är behjälplig med frågor från journalister och allmänhet gällande utlämnande av allmänna handlingar. Därutöver är du delaktig i arbetet med den generella informationshanteringen samt dataskyddsförordningen.

Registratorn har en viktig roll i dokument- och ärendehanteringssystemet och du kommer att vara en av dem som arbetar mest i vårt system. Genom löpande arbete kvalitetssäkrar du diariet och deltar i att vidareutveckla dokument- och ärendehanteringssystemet. Du bidrar till att förbättra organisationens förmåga att leverera rätt beslutsunderlag samt främja arbetet med en god överblick av de allmänna handlingarna.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom offentlig förvaltning, statsvetenskap eller annan likvärdig utbildning och/eller med erfarenhet av arbete som registrator inom offentlig förvaltning, gärna en kommun.

Du har ett engagemang för de kommunala frågorna och för arbete med informationsförvaltning. Du är noggrann, har sinne för detaljer och eftersträvar ordning och reda. Du behöver ha lätt för att samarbeta. Du ska trivas i en social miljö med många dagliga kontakter, både interna och externa. Du ska ha förmågan att skapa, förvalta och utveckla administrativa rutiner med ett kommungemensamt perspektiv. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och är intresserad av språkliga frågor.

Du behöver ha grundläggande kunskaper i relevant lagstiftning, framför allt inom offentlighets- och sekretesslagstiftning men också inom kommunallag och förvaltningslag. Det är därutöver meriterande om du har intresse för eller erfarenhet av systemförvaltning och digitala lösningar.

ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.

Vi arbetar med löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-06-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1229320".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ale kommun (org.nr 212000-1439), https://ale.se/

Arbetsplats
Ale kommun, Kansli och säkerhet

Kontakt
Chef för kansli och säkerhet
Emelie Cergic Boberg
emelie.cergic-boberg@ale.se
0303-703538

Jobbnummer
7850458

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ale kommun, Kansli och säkerhet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ale kommun, Kansli och säkerhet: