Registrator

Göteborgs kommun / Administratörsjobb / Göteborg
2022-09-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Registrator" (publicerad 2024-02-02) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Uddevalla eller i hela Sverige

Fastighetskontoret är arbetsplatsen för dig som vill vara med och påverka utvecklingen av Göteborg. Med rollen som markägare skapar vi förutsättningar för framtidens boende och näringsliv i vår stad. Fastighetskontoret verkar under fastighetsnämnden som ansvarar för Göteborgs mark- och bostadspolitik och har en central roll i stadens tillväxt och utveckling.

Vi är cirka 260 anställda och vårt kontor är centralt beläget nära Brunnsparken och Centralstationen. Arbetsplatsen kännetecknas av öppenhet, god stämning och engagemang. Vi har spännande uppdrag och medarbetare med bred erfarenhet och stor kunskap. Hos oss får du stort ansvar och kan aktivt bidra till stadens utveckling.

Just nu pågår ett spännande arbete med att bygga upp Göteborgs nya organisationer för stadsutveckling. De nya organisationerna ska bidra till en mer sammanhållen stadsutvecklingsprocess - i såväl planering, genomförande som förvaltning av staden. Förändringen ska bidra till ökad effektivitet och transparens för boende, besökare och näringsliv. Tillsammans kommer vi med våra andra berörda förvaltningar att slås ihop och bilda fyra nya förvaltningar från och med årsskiftet 2022/2023.

Anta utmaningen, tillsammans bygger vi staden!


Publiceringsdatum
2022-09-06

Arbetsuppgifter
Trivs du i en mångfacetterad roll där du får en god överblick och insyn i många olika processer? Nu söker vi på Fastighetskontoret en registrator!

Som registrator tar du emot inkommande handlingar till förvaltningen, sorterar, kategoriserar och registrerar dessa och du diarieför handlingar som verksamheten producerar. Majoriteten av handlingarna är i digitala men viss pappershantering förekommer fortfarande. Du kommer i ditt arbete även att ge service och lämna ut allmänna handlingar till allmänhet och media. Vidare har du nära kontakt med kontorets verksamhetsavdelningar och ger stöd och råd till anställda på förvaltningen.

Tjänsten är placerad på bostadsanpassningsenheten. Enheten handlägger ansökningar om bostadsanpassningsbidrag och vår roll är att driva processen från ansökan om bidrag till färdig anpassning. Bostadsanpassningsbidraget är ett bidrag för personer med funktionsnedsättning som behöver anpassa sin bostad för att kunna bo kvar hemma. Idag är vi femton medarbetare på enheten med olika kompetenser och bakgrund.

I din roll som registrator kommer du att arbeta tätt tillsammans med medarbetare från enheten för ärendeprocess. På enheten arbetar arkivarier, arkivassistent, ärendecontrollers, nämndsekreterare, direktörssekreterare och enhetschef.


Kvalifikationer
Vi ser att du som söker har en akademisk utbildning inom exempelvis arkivvetenskap, samhällsvetenskap, statsvetenskap, offentlig förvaltning eller likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av diarieföring inom offentlig förvaltning. Erfarenhet av arbete med Ciceron är meriterande.

Det är särskilt meriterande om du tidigare arbetat med utlämnande av allmänna handlingar och sekretessbedömningar. Även tidigare erfarenhet av dataskyddsarbete (GDPR) är meriterande.

För att passa i rollen som registrator krävs det att du är noggrann och har ett gott ordningssinne. Du ska även ha en god förmåga att uttrycka dig i skrift och kunna kommunicera tydligt och korrekt vid kontakter med allmänheten och anställda på förvaltningen. Du tar ansvar för ditt arbete och vill lära dig om förvaltningens verksamhet och organisation för att kunna ge god service både internt och externt. Du arbetar självständigt och strukturerat och kan prioritera bland dina arbetsuppgifter. Vidare är du en serviceinriktad person samtidigt som du har integritet. Du har en utvecklad analytisk förmåga för att kunna fatta självständiga och välgrundade beslut. Är detta du? Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Som medarbetare på fastighetskontoret i Göteborgs stad får du en trygg anställning med många karriärvägar och möjligheter till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.
På fastighetskontoret arbetar vi för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande. Tillsammans med vår idrotts- och friskvårdsförening erbjuder vi både träning och trivselaktiviteter, exempelvis hälsovecka, kräftskiva och bowlingturnering. Som anställd erbjuds du friskvårdsbidrag, cykelförmån, massage på arbetstid och träning på idrottsanläggningar till rabatterat pris.

Till rekryteringsföretag och annonsörer

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
GÖTEBORGS KOMMUN

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C101647".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Fastighetskontoret

Kontakt
Enhetschef
Ulrika Marcelind
031-3681510

Jobbnummer
6954690

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: