Registrator

Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen i Partille

Partille är till ytan en av Sveriges minsta kommuner, men har ca 33 000 invånare. Därmed är den tillräckligt stor för att erbjuda ett bra utbud av både offentlig och kommersiell service. Samtidigt är det möjligt att utnyttja alla fördelar som den närliggande storstaden Göteborg erbjuder.
Kommunen innehåller många varierande miljöer:
spännande bergspartier, slättlandskap och vidsträckta skogsområden och många vattendrag.
I kommunen finns många platser och byggnader som påminner om olika samhällsepoker ända tillbaka till 1200-talet.
Kommunen består av fyra geografiska delar:
Partille, Sävedalen och Jonsered och Öjersjö.
Det är inte bara avstånden inom kommunen som är små: Du når Göteborg på tio minuter med bil, buss eller tåg och Landvetter flygplats ligger på bara 20 kilometers avstånd.
Inom Partille kommun uppmuntrar vi särskilt internsökande till lediga tjänster.
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

Publiceringsdatum
2010-05-12

Arbetsuppgifter
Som registrator ansvarar du för förvaltningsbrevlåda, diarieföring och arkivering av förvaltningens handlingar. Du har ett nära samarbete med nämndsekreteraren. Du arbetar i vårt ärende- och dokumenthanteringssystem LEX. Du ger också allmänt administrativt stöd och support till förvaltningen. Kortare utredningsuppdrag kan också hamna på ditt bord, liksom att någon gång ibland skriva tjänsteskrivelser. Att vara sekreterare i några av förvaltningens samverksansgrupper ingår också i rollen. Arbetet innebär en hel del kontakter såväl internt som externt.
I samarbete med kollegor och chef säkrar och utvecklar du förvaltningsövergripande rutiner. I takt med att verksamheten utvecklas kan även arbetsuppgifterna komma att förändras.

Kvalifikationer
Du har gymnasieutbildning och gärna någon administrativ utbildning på högskolenivå. Du har en adekvat registratorsutbildning eller erfarenhet av att arbeta som registrator. Du har goda IT kunskaper, särskilt i Officepaketet och gärna i något diarieföringssystem. Du är väl förtrogen med de lagar och riktlinjer som styr området.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Viktigt att du
• är noggrann
• är flexibel - har lätt för att anpassa dig till förändringar
• kan planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt
• är serviceinriktad och bra på att kommunicera
• tar initiativ till förbättringar

Arbetstider och omfattning
Deltid. 50% Dagtid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-05-31
Ange följande referens när du ansöker: 218/2010
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Gerd Strandén, 031-7921292

Facklig kontakt
Facklig företrädare når du via kommunens växel, 031 792 10 00

Företag
Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen

Adress
Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen
Gamla Kronvägen 34
43382 Partille

Jobbnummer
649951

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen: