Registrator

Huddinge Kommun / Administratörsjobb / Huddinge
2022-04-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Registrator" (publicerad 2022-09-26) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Huddinge, Botkyrka, Stockholm, Salem, Ekerö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Huddinge Kommun i Huddinge, Stockholm eller i hela Sverige

Huddinge är en växande Stockholmskommun med närhet till både stad och natur. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare. Tillsammans skapar vi ett hållbart samhälle för alla som bor, besöker och arbetar i Huddinge.

Nu söker vi dig som vill arbeta i den lokala demokratins hjärta i Huddinge kommun och skapa rätt förutsättningar för samspel mellan medborgare, politiker och tjänstepersoner!

Om Huddinge
Huddinge har en ung befolkning och växer snabbt - med över 112 000 invånare är vi den största kommunen i länet efter Stockholms stad. Huddinge ligger bara 15 minuter från Stockholm C och kännetecknas av stark utveckling, unika naturmiljöer och ett mångsidigt näringsliv.
I Huddinge kommun arbetar 6 700 engagerade medarbetare. Tillsammans skapar vi ett hållbart samhälle. Med hjälp av nya arbetssätt och ny teknik vill vi möta alla som bor, besöker och arbetar i Huddinge med ständigt förbättrad tillgänglighet och service.

Om arbetsplatsen
Tjänsten som registrator är placerad på den administrativa sektionen vid kommunstyrelsens förvaltning. Kommunstyrelsens förvaltning ansvarar för styrning av och centralt stöd till hela kommunorganisationen. Den administrativa sektionen innefattar kommunens nämndsekretariat, arkiv, registratur och utredningsfunktion. Sektionen ansvarar för hela ärendeprocessen och administrationen för kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och ett antal av facknämnderna. Sektionens uppdrag är att förvalta och utveckla de kommunövergripande processerna för att registrera och bereda ärenden samt förbereda och genomföra nämndsammanträden. I det ingår kommunens övergripande registratur, utredningar, ärendeberedning, kommunarkiv samt ansvar för de it-system som stöttar dessa processer. Till sektionens ansvarsområden hör även samordning i vissa kommunövergripande frågor såsom finskt förvaltningsområde, nationella minoriteter, EU-samordning, internationella frågor och kontakter med akademi och lärosäten. Sektionen stöttar också avdelningschefen i planerings- och uppföljningsprocessen.
Sektionens viktigaste utvecklingsarbete framöver är att skapa gemensamma, organisationsövergripande rutiner och arbetssätt inom de processer man ansvarar för och att integrera utveckling och förvaltning av it-systemstöd för dessa processer. Medarbetarna tillsammans med chefen för den administrativa sektionen är gemensamt ansvariga för genomförandet av sektionens samtliga uppdrag.



Om arbetet
Sektionens registratorer bevakar och fördelar förvaltningarnas inkommande handlingar samt registrerar inkommande, utgående och upprättade handlingar. I arbetsuppgifterna ingår att lämna ut allmänna offentliga handlingar samt öppna och fördela inkommande post. En viktig del i rollen är att utbilda och stötta medarbetare i övriga kommunorganisationen i hanteringen av information i diariet och it-systemstödet. Du ingår i kommunens registratorsnätverk och deltar aktivt i utvecklingen av processer tillsammans med dina kollegor på sektionen och i nätverket. För registraturen handlar det just nu om att skapa robusta och kvalitetssäkrade rutiner för registrering som så långt som möjligt är lika för alla förvaltningar, understött av diariesystemet W3D3.


Publiceringsdatum
2022-04-05

Profil
Vi söker dig som har erfarenhet av arbete som registrator eller motsvarande inom offentlig förvaltning. Du känner väl till och har arbetat enligt förvaltningslagen samt lagstiftning om offentlighet och sekretess. Du tillämpar ett digitalt arbetssätt och är van att ta till dig och arbeta i system för ärendehantering och diarium. Högre utbildning inom arkiv- och informationsvetenskap eller liknande är meriterande liksom utbildning som diplomerad registrator. Kommunal erfarenhet är meriterande liksom erfarenhet av systemförvaltning. I Huddinge använder vi PM3 som förvaltningsmodell.
Som person är du trygg i dig själv, social och samarbetsinriktad. Du har god pedagogisk förmåga och formulerar dig väl i både tal och skrift. Du är serviceinriktad, noggrann, ansvarsfull och utvecklingsorienterad.

Förmåner
För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag. http://www.huddinge.se/formaner

Facklig kontaktperson
För facklig kontaktperson för tjänsten se http://www.huddinge.se/kontaktpersonerfack

Varaktighet, arbetstid
Heltid, tillsvidare Tillträde enligt överenskommelse

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Huddinge kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "KSF:2022:20".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Huddinge kommun (org.nr 212000-0068)

Kontakt
tf administrativ chef
Sofia Sjöblom Spolander
sofia.sjoblom-spolander@huddinge.se
08-53530123

Jobbnummer
6507201

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Huddinge Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Huddinge Kommun: