Registrator
Folkhälsomyndigheten / Administratörsjobb / Östersund
2021-06-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Registrator" (publicerad 2024-02-29) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Folkhälsomyndigheten i Östersund,
Ragunda,
Solna,
Stockholm,
Lund eller i
hela Sverige Folkhälsomyndigheten är en nationell kunskapsmyndighet som arbetar för bättre folkhälsa. Det gör myndigheten genom att utveckla och stödja samhällets arbete med att främja hälsa, förebygga ohälsa och skydda mot hälsohot. Vår vision är en folkhälsa som stärker samhällets utveckling.
Vi söker dig som är erfaren registrator och som har dokumenterad erfarenhet av att hantera och administrera utlämnanden. Under rådande covid-19-pandemi har det varit ett stort fokus på Folkhälsomyndigheten vilket inneburit ett mycket stort inflöde av post till myndighetens registratur. Antalet begäran om utlämnande av allmän handling har ökat markant och vi ser ingen avmattning.
Vad ska du jobba med?
Som registrator hos oss kommer du att arbeta med:
• registrering av ärenden, bevakning av ärenden, påminnelser och avslut av ärenden,
• bevakning och hantering av myndighetens brevlådor, e-post och papperspost, samt kontakt med allmänheten och hantering av begäran och utlämnande av allmän handling,
• stöd och service till verksamheten och rådgivning i frågor kring ärendehantering.
• övriga uppgifter på registratorsfunktionen, t.ex. akthantering, arkivläggning av diarieförda handlingar.
Vem söker vi?
Krav för anställningen
• för uppdraget relevant utbildningsbakgrund, som lägst gymnasieexamen,
• erfarenhet av arbete som registrator vid statlig myndighet,
• goda kunskaper om hantering av begäran och utlämnande av allmän handling (kunskaperna ska verifieras genom intyg eller referens),
• goda kunskaper av arbete i ärendehanteringssystem,
• goda kunskaper i förvaltnings-, offentlighet- och sekretesslagstiftning,
• mycket god svenska i såväl tal som skrift,
• baskunskaper engelska i tal och skrift.
Utöver det ser vi dessa kompetenser, förmågor och erfarenheter som viktiga för att du ska trivas hos oss:
Mycket stor vikt läggs vid:
• personlig lämplighet för anställningen såsom att vara noggrann, strukturerad, serviceinriktad, lojal samt att ha en god samarbetsförmåga.
Stor vikt läggs vid:
• diplomerad registrator eller högskoleutbildning i ärendehantering.
Vad gör enheten?
Enheten för arkiv och registratur består av åtta medarbetare, fem i Solna och tre i Östersund. Enheten ansvarar för myndighetens arkiv och registratur. Enheten utreder bevarande och gallring samt ansvarar för myndighetens redovisning av allmänna handlingar genom diarieföring, arkivredovisning inkluderande klassificeringsstruktur och dokumenthanteringsplan. Därtill ansvarar även enheten för arkivvården.
På enheten finns både registratorer och arkivarier som arbetar tätt ihop även om de huvudsakliga ansvars- och arbetsuppgifter skiljer sig åt.
Hur är det att jobba på Folkhälsomyndigheten?
Vi erbjuder utvecklande arbetsuppgifter där du kan påverka och göra skillnad. Oavsett vad du jobbar med är du med och bidrar till samhällsnytta. Det gör du tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor i stimulerande samarbeten. Folkhälsomyndigheten är en arbetsplats som strävar efter att ge lika möjligheter till alla och att vara fri från diskriminering. Myndigheten har sin verksamhet i Solna och Östersund.
Om anställningen
Du kommer att anställas som administratör med placering på vårt kontor i Solna eller Östersund. Befattningen är en allmän visstidsanställning på heltid fr.o.m. 2021-10-01 t.o.m. 2022-06-30 eller enligt överenskommelse.
Anställningen är inplacerad i säkerhetsklass. Det betyder att innan du anställs vid Folkhälsomyndigheten kommer säkerhetsprövning och registerkontroll att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen (2018:585). Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Är du intresserad?
Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta enhetschef Britt-Marie Larson, telefon 010- 205 25 05.
Fackliga företrädare är för SACO Karin Strömberg, telefon 010-205 22 68, och för OFR/S Jessika Spångberg, telefon 010-205 29 22.
Publiceringsdatum2021-06-15Så ansöker duArbetsförmedlingens länk till vår webbplats fungerar inte. Gå därför direkt till Folkhälsomyndighetens webbplats
https://www.folkhalsomyndigheten.se/om-folkhalsomyndigheten/lediga-jobb/.Välkommen med din ansökan till befattningen som registrator hos oss!
Ansök senast 2021-08-08 via myndighetens webbplats.
Arbetsgivarens diarienummer: 02598-2021-2.1.1
#registrator
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-08-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFolkhälsomyndigheten
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Folkhälsomyndigheten (org.nr 202100-6545),
http://www.folkhalsomyndigheten.se Jobbnummer 5812050
Observera att sista ansökningsdag har passerat.