Registrator

Ekobrottsmyndigheten Rättsenheten / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ekobrottsmyndigheten Rättsenheten i Stockholm

Ekobrottsmyndigheten är en specialistmyndighet för bekämpning av ekonomisk brottslighet. Vid myndigheten finns 400 medarbetare-åklagare, poliser, ekorevisorer och ekosekreterare. Ekobrottsmyndighetens ansvarsområde omfattar de tre storstadslänen och vissa angränsande län.
Vid Ekobrottsmyndigheten arbetar drygt 400 åklagare, poliser, specialister och ekosekreterare tillsammans för att förebygga, utreda och lagföra den ekonomiska brottsligheten. Myndigheten arbetar proaktivt och underrättelsestyrt. Ekobrottsmyndigheten prioriterar bekämpningen av den grova ekonomiska brottsligheten, den svarta sektorn, finansmarknadsbrotten och återförandet av brottsvinster. De mindre resurskrävande ekobrotten utreds och lagförs med enhetliga och standardiserade metoder. Myndighetens anslag för år 2009 uppgår till 396 milj. kronor.
till rätts- och utvecklingsenheten i Stockholm (EBM A-2009/0408)
Rätts- och utvecklingsenheten ingår i generaldirektörens kansli vid Ekobrottsmyndigheten och arbetar direkt under general­direktören. Enheten består av tolv personer och ansvarar bl.a. för arkiv- och diarieföringsfrågor. Myndighetens registratorsfunktion tillhör denna enhet.
Som huvudregistrator kommer du att ansvara för registrering av handlingar och besvara telefonförfrågningar från allmänheten. I arbetet ingår även att biträda myndighetens arkivarie i diarieförings- och arkivfrågor. Vidare kommer du att ansvara för enhetens administrativa frågor.
Du bör ha erfarenhet från diarieföring och administrativt arbete. Kunskap om offentlighets- och sekretesslagstiftning samt arkiv är meriterande. Då myndigheten inom kort avser att ersätta och utveckla sitt ärendehanteringssystem samt driftsätta ett system för bevarande av handlingar förutsätter vi att du har datorvana och intresse av utvecklingsfrågor inom arkiv- och IT-området. Arbetet kräver gott omdöme, noggrannhet, ansvars- och servicekänsla samt god samarbets- och initiativförmåga.
Arbetet är en tillsvidareanställning med tillträde snarast. Vi tillämpar individuell lönesättning samt provanställning i i sex månader.  
Ekobrottsmyndigheten strävar aktiv att vara fri från diskriminering och ge alla medarbetare lika möjligheter.
Upplysningar lämnas av arkivarien Julia Norebring eller nuvarande huvudregistratorn Anna-Lena Erviken, tel. 08-762 00 00.
Fackliga företrädare är för Jusek Oscar Strömblad tel. 08-665 29 25, för ST Margaretha Hofvenstam tel. 026-65 50 56 och för Svenska Polisförbundet Lars-Åke Edlund tel. 08-762 01 24.
Välkommen med Din ansökan via Ekobrottsmyndighetens hemsida www.ekobrottsmyndigheten.se senast den 6 december 2009.

Publiceringsdatum
2009-11-18

Arbetstider och omfattning
heltid/tills vidare

Ersättning
individuell

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-12-06
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
Ekobrottsmyndigheten Rättsenheten

Adress
Ekobrottsmyndigheten Rättsenheten
Box 820
10136 Stockholm

Jobbnummer
539201

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ekobrottsmyndigheten Rättsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ekobrottsmyndigheten Rättsenheten: