Registrator

Älmhults kommun, Kommunledningsförvaltningen / Administratörsjobb / Älmhult
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Älmhult, Osby, Östra Göinge, Ljungby, Markaryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Älmhults kommun, Kommunledningsförvaltningen i Älmhult

Älmhults kommun befinner sig i ett expansivt utvecklingsskede och befolkningen växer som aldrig förr. Vi behöver medarbetare som aktivt och engagerat bidrar till kommunens fortsatta utveckling. I Älmhult kombinerar du den mindre ortens fördelar med en unik internationell atmosfär. Här är det lätt att leva och bo och du har nära till det mesta. Goda kommunikationer gör det lätt att pendla.

Registratorn är placerad på kommunledningsförvaltningens kanslienhet. Kanslienheten ansvarar för utveckling av kommunens ärende- och dokumenthantering, central arkivfunktion, samt det nämndadministrativa arbetet för bland annat kommunstyrelsen, kommunfullmäktige, tekniska nämnden och kultur- och fritidsnämnden.



Publiceringsdatum
2019-01-15

Arbetsuppgifter
Som registrator säkerställer du att det finns ändamålsenliga rutiner för posthantering, diarieföring, registrering av handlingar, expediering av beslut samt sekretessprövning och utlämnande av allmänna handlingar. Du kommer även samordna och ta fram förslag till uppdaterade dokumenthanteringsplaner samt följa upp att dokumenthanteringsplanerna följs.

Du kommer ingå i en grupp bestående av kommunjurist, kommunarkivarie och nämndsekreterare där ni tillsammans driver kommunövergripande utvecklingsfrågor. Under våren kommer vi att påbörja ett utvecklingsarbete inom kansliet, för att effektivisera de kommunövergripande administrativa processerna, vilket innebär att du får stora möjligheter att vara med och påverka morgondagens kansli.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Juridisk eller samhällsvetenskaplig högskoleutbildning eller en bakgrund som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• Goda kunskaper i kommunallagen, förvaltningslagen, dataskyddsförordningen, offentlighets- och sekretesslagen
• Erfarenhet av liknande arbete är meriterande
• Gärna erfarenhet av diariesystemet evolution

Du är organiserad, serviceinriktad och ansvarskännande. Du ska ha en vilja att själv ta ansvar för dina arbetsuppgifter samt bidra till det gemensamma utvecklingsarbetet. Det är viktigt att du kan strukturera ditt arbete och arbeta självständigt men du behöver också ha mycket god samarbetsförmåga och trivas i servicerollen. Du är kvalitetsmedveten och delar aktivt med dig av ny kunskap och idéer, så att verksamheten kan utvecklas. För rätt person kan detta vara starten på en framgångsrik karriär inom kommunal sektor.


ÖVRIGT
Här kan du läsa mer om vår värdegrund: http://www.almhult.se/vardegrund

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2019-03-01 Enligt överenskommelse Löpande urval sker.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-28
Ange följande referens när du ansöker: A842755/2019
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elisabeth Steen Ekstedt elisabeth.steen-ekstedt@almhult.se 0476-551 55

Företag
Älmhults kommun, Kommunledningsförvaltningen

Adress
Älmhults kommun, Kommunledningsförvaltningen
Box500
34323 Älmhult

Kontorsadress
Stortorget 1 34323 Älmhult

Jobbnummer
4556696

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Älmhults kommun, Kommunledningsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Älmhults kommun, Kommunledningsförvaltningen: