Registrator

Valdemarsviks kommun, Avdelning Service och Administration / Administratörsjobb / Valdemarsvik
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Valdemarsvik, Åtvidaberg, Söderköping, Norrköping, Västervik eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Valdemarsviks kommun, Avdelning Service och Administration i Valdemarsvik

Valdemarsviks kommun söker en registrator till vårt kommungemensamma kansli. I kansliet arbetar ett team där förbättringsarbete är en del av vardagen och där vi kontinuerligt utvecklar vårt arbetssätt. Målsättningen är att ge bästa tänkbara stöd och service till politiker och den egna förvaltningen men också ge hög service till enskilda medborgare, myndigheter och media.
Vi samordnar registraturen och kansliet bestå av registrators- och administrativa resurser samt kommunsekreterare.
Vi söker nu dig som är noggrann, tar ansvar och har en hög serviceambition. För att trivas hos oss ska du vara flexibel och ha god förmåga att tillämpa nya arbetssätt och metoder inom dokumentadministrativa området. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt, men vilja och förmåga att arbeta tillsammans är viktig för att utveckla arbetet. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.


Publiceringsdatum
2019-01-15

Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som registrator är att
• Klassificera och diarieföra i kommunens elektroniska ärende- och dokumenthanteringssystem Castor.
• Ansvara för att sekretessbelagda handlingar hanteras och registreras i enlighet med gällande regelverk.
• Hantera utlämnande av allmänna handlingar efter begäran från enskilda medborgare, andra myndigheter och media.
• Hantera interna och externa förfrågningar avseende dokument och dokumenthantering.
• Ge råd och stöd till övrig personal i frågor som rör diarieföring och hantering av handlingar
• Avsluta och arkivera handlingar i närarkiv och slutarkiv.
• Vara systemförvaltare av dokument- och ärendesystemet Castor.
• Samordna och ansvar för regelbunden uppdatering av kommunens dokumenthanteringsplaner.
• Posthantering.
Även andra arbetsuppgifter kan förekomma.



Kvalifikationer
Kvalifikationer som krävs är
• Lägst gymnasieutbildning
• Minst ett års aktuell erfarenhet av diarieföring i moderna dokument- och ärendehanteringssystem
• Goda och aktuella datakunskaper (officepaketet, outlook)
• Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registrators funktion och ansvar
• Goda kunskaper i svenska, muntligt och skriftligt

Meriterande är
• Kunskaper i det elektroniska ärende- och dokumenthanteringssystemet Castor.
• Dokumenterad utbildning inom registrering eller arkivering som kommunen finner relevant för tjänsten.
• Aktuell erfarenhet av arbete med diarieföring och/eller arkivering av handlingar i offentlig förvaltning, gärna kommunal.


ÖVRIGT
Vi erbjuder dig en tjänst i en utvecklingsinriktad organisation. Våra ärendeprocesser är till stora delar digitala och du får chansen att fortsätta vårt arbete med att digitalisera vår dokumenthantering. Frågor gällande e-arkiv m m är aktualiserade och kommer att vara ett uppdrag som du kommer att få möjlighet arbeta med.
Du kommer tillsammans med dina kollegor bidra till vårt kontinuerliga arbete med att utveckla en effektiv och modern administrativ verksamhet. Vi följer utvecklingen i omvärlden och uppmuntrar initiativ till egen kunskapsutveckling.
Anställningen är tillsvidare och tillträde sker så snart som möjligt. Tjänsten avser heltid med placering på Kansliet inom avdelningen Service och administration, som leds av kommunchefen. Arbetsplatsen är belägen på kommunhuset Strömsvik i Valdemarsvik.

Vi undanber oss säljsamtal för ytterligare rekryterings- eller annonseringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskomelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-08
Ange följande referens när du ansöker: 200e/2019
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Monika Hallberg monika.hallberg@valdemarsvik.se 0123-192 93
Eva Köpberg eva.kopberg@valdemarsvik.se 0123-191 60

Företag
Valdemarsviks kommun, Avdelning Service och Administration

Adress
Valdemarsviks kommun, Avdelning Service och Administration
Valdermarsviks kommun
61580 Valdemarsvik

Kontorsadress
Storgatan 37

Jobbnummer
4555937

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Valdemarsviks kommun, Avdelning Service och Administration

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Valdemarsviks kommun, Avdelning Service och Administration: