Registrator
Göteborgs universitet / Administratörsjobb / Göteborg
2018-12-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Registrator" (publicerad 2022-11-23) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs universitet i Göteborg,
Partille,
Lysekil,
Uddevalla,
Vänersborg eller i
hela Sverige Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 38 000 studenter och 6 000 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.
Området för administrativt stöd vid Gemensamma förvaltningen innefattar enheterna Ekonomienheten, Personalenheten samt ett områdeskansli med gemensam personal- och ekonomiadministration, kommunikationsstöd, Arkiv och registratur. Uppgifterna för området är att stödja universitetsledningen, fakulteter, institutioner och andra enheter på universitetet i frågor som gäller ekonomi, personal, universitetsgemensamma IT-projekt och utredningar.
Publiceringsdatum2018-12-18Dina arbetsuppgifterSom registrator arbetar du med dokumenthantering i offentlig förvaltning, vilket innefattar diarieföring, fördelning av ärenden, utlämning av allmänna handlingar samt arkivering av diarieförda handlingar. Du ingår i ett team av registratorer och förväntas arbeta effektivt och självständigt utifrån ett gemensamt arbetssätt. Bland arbetsuppgifterna ingår även hantering av universitetets centrala post, både digitalt och i pappersform. Service och bemötande är en viktig del av arbetet då du ger råd och stöd till universitetets anställda i frågor som rör dokument- och ärendehantering samt lämnar ut allmänna handlingar till allmänheten.
Ärendehanteringen är till största delen digital. Klassificering av ärenden och diarieföring utförs i ett elektroniskt ärende- och dokumenthanteringssystem (W3D3). I arbetsuppgifterna ingår att ge information och internutbildning om diarieföringsfrågor samt att delta i utveckling av universitetets dokumenthantering. Andra administrativa uppgifter som förekommer på enheten kan ingå i tjänsten.
KvalifikationerVi söker dig som har erfarenhet från arbete med diarieföring eller annan erfarenhet som bedöms likvärdig. Vana av att arbeta i dokument- och ärendehanteringssystem, särskilt W3D3, är meriterande. Det krävs kunskap om det regelverk som styr hanteringen av en statlig myndighets handlingar och kännedom om högskoleområdet och Göteborgs universitets organisation. Mycket god datorvana krävs. Önskvärt är att du har högskoleutbildning eller motsvarande med inriktning som arbetsgivaren bedömer som relevant.
Det är viktigt att du är serviceinriktad och har en kommunikativ förmåga. Du ska ha goda kunskaper i svenska språket samt god förmåga att kommunicera i både tal och skrift. Som person tror vi att du är utåtriktad, kan arbeta självständigt och har förmågan att ha en helhetssyn på verksamheten. Du är effektiv och noggrann och trivs bra i situationer där många saker inträffar samtidigt. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
Anställning
Anställningen är en intermittent anställning där antal timmar per månad kommer att variera efter behov med placering vid Området för administrativt stöd. Anställningen är tidsbegränsad under 2019. Tillträde snarast, enligt överenskommelse.
Kontaktuppgifter för anställningen
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta chef vid områdeskansliet Marie Streifert 031-786 6357 alt. personalhandläggare Amanda Hansson 031-786 4844,
amanda.hansson.2@gu.seFackliga organisationer
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här:
http://www.gu.se/omuniversitetet/aktuellt/lediga-jobb/fackliga-kontaktpersonerSå ansöker duDu söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning.
Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
Anställningen är intermittent/timmar under 2019. Ej specificerat
Ersättninginidividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagGöteborgs universitet
AdressGöteborgs universitet
Universitetsplatsen 1
40530 Göteborg
KontorsadressUniversitetsplatsen 1
Jobbnummer 4516144
Observera att sista ansökningsdag har passerat.