Registrator

Avdelningen för verksamhetsstöd, Enheten för arkiv och service / Administratörsjobb / Göteborg
2018-09-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Registrator" (publicerad 2018-10-18) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avdelningen för verksamhetsstöd, Enheten för arkiv och service i Göteborg

Havs- och vattenmyndigheten är en förvaltningsmyndighet med säte i Göteborg. Bland våra drygt 300 medarbetare finns både generalister och specialister inom en rad olika fackområden. Vi ska arbeta med kunskapsbaserad och koordinerad förvaltning från källa till hav för frågor om bevarande, re­stau­rering och hållbart nyttjande av sjöar, vatt­en­drag, hav och fiskeresurserna. För att nå framgång samverkar och förankrar vi vårt arbete med alla berörda, nationellt såväl som internationellt. Myndighetens vision är levande hav, sjöar och vattendrag till glädje och nytta för alla. Vi vill ha en arbetsplats där alla trivs och kommer till sin rätt. Det betyder att vi välkomnar olika erfarenheter, bakgrunder och personligheter som kan föra oss och vår verksamhet framåt.

Arkiv- och serviceenheten består av chef och 6 medarbetare. Vi arbetar med registratur och diarium, arkiv och informationsförvaltning, lokalförsörjning (avtal), lokalplanering och lokalvård, skalskydd och säkerhet samt växel och reception.



Registrator


Är du vår nya registrator med brinnande intresse för digital utveckling?


Publiceringsdatum
2018-09-25

Dina arbetsuppgifter
Som registrator hanterar du dagligen inkommande och utgående handlingar såväl e-post som vanlig post med mera.

Vidare diarieför/registrerar du i systemet DoÄ Visma Ciceron. Tillsammans med övriga registratorer ansvarar du för planering, uppföljning och utveckling av myndighetens diarieföring, ger råd och stöd i dokumenthanteringsfrågor samt deltar i arbetet med kvalitetssäkring av uppgifter i dokumenthanteringssystemet. Du är även huvudansvarig att utifrån dialog med kollegor, handläggare och ITavdelningen förvalta och utveckla IT-systemet DoÄ Visma Ciceron och Classic. Det innebär att du i en del av ditt arbete agerar som förvaltningsledare i verksamheten (FLIV). Utöver detta kan uppgifter tillkomma utifrån de behov som finns i verksamheten. Rollen som registrator är mycket varierande och kan vara stressigt i perioder.

Kvalifikationer
Du som söker denna tjänst ska ha högskoleutbildning om minst 3 år, kandidatexamen inom offentlig förvaltning eller utbildning som vi bedömer som motsvarande.

Dessutom krävs minst ett års erfarenhet av administration inom offentlig verksamhet samt mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.

För tjänsten är det särskilt meriterande om du har registratorutbildning eller motsvarande. Ytterligare meriter är utbildning inom GDPR och offentlighets- och sekretesslagstiftningen. Det är även till din fördel om du har tidigare erfarenhet från arbete som registrator i offentlig verksamhet och/eller erfarenhet som förvaltningsledare för IT-frågor på verksamhetssidan.

Egenskaper, färdigheter och förmågor
Du är en serviceinriktad person som planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Likaväl som du sätter upp och håller tidsramar måste du också kunna förhålla dig flexibel till vad som krävs i stunden. I den här rollen är det även väsentligt att du är noggrann och att du i avgörande situationer i arbetet styrs av etik och värderingar.
Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Anställningsvillkor
Arbetet gäller en tillsvidareanställning med placering i Göteborg. Vi kan erbjuda ett intressant arbete i moderna lokaler i Gullbergsvass, några minuters promenad från Centralstationen. Havs- och vattenmyndigheten tillämpar sex månaders provanställning och individuell lönesättning. Tillträde snarast möjligt efter överenskommelse.

För god kvalitet i Havs-och vattenmyndighetens rekryteringsprocess ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi har valt rekryteringskanaler för den här anställningen och vill inte bli kontaktade av rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-02
Ange följande referens när du ansöker: 2018/72
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Niklas Örnfelt 010-698 6093

Företag
Avdelningen för verksamhetsstöd, Enheten för arkiv och service

Adress
Avdelningen för verksamhetsstöd, Enheten för arkiv och service
Gullbergs strandgata 15
41103 Göteborg

Kontorsadress
Gullbergs strandgata 15

Jobbnummer
4365597

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avdelningen för verksamhetsstöd, Enheten för arkiv och service

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avdelningen för verksamhetsstöd, Enheten för arkiv och service: