Registrator

Strängnäs kommun, Planering och utveckling SK / Administratörsjobb / Strängnäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Strängnäs, Knivsta, Enköping, Eskilstuna, Nykvarn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Strängnäs kommun, Planering och utveckling SK i Strängnäs

Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss?

Vi är en attraktiv tillväxtkommun med 35 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt - nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet,
Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter.

Planerings, utveckling- och administrativa enheten är en stabsfunktion på socialkontoret med ansvar att stödja socialchef och socialkontorets ledning i den övergripande styrningen och ledningen. Enhetens huvuduppgift är att samordna processer för styrning kring mål- och budgetarbetet i samarbete med förvaltningens ekonomer. Andra viktiga uppdrag är verksamhetsplanering, verksamhetsuppföljning, kvalitetsutveckling, behovsbeskrivningar samt övriga utvecklingsfrågor som också inkluderar IT-frågor på verksamhetsnivå. Tillsammans gör vi varandra bättre! Vill du vara med?


Publiceringsdatum
2018-03-19

Arbetsuppgifter
Som registrator har du som huvuduppgift att ansvara för registratur inom socialnämndens olika ansvarsområden, med ansvar för bland annat. den daglig posthantering samt registrering av digitala och fysiska handlingar. Du är även kontakten utåt vid begäran av allmänna handlingar och andra allmänna frågor som rör kontoret samt är sekreterare och administrativt ansvarig för olika arbetsgrupper inom kontoret som t.ex. socialutskott. Du är kontorssupport för vårt ärendehanteringsprogram LEX och vid nyanställning på kontoret hjälper du till att introducera nya medarbetare i programmet. Du kommer jobba nära kontorets verksamhetschefer i arbetet med kvalitetsutveckling och beslutsgångar och vara ett stöd till socialchefen. Även andra administrativa arbetsuppgifter kan komma ifråga som behövs för att kontorets administrativa stöd ska fungera. Du kommer också att arbeta med nämndadministration vid behov.

På planering, utveckling- och administration är vi ett gäng administratörer, utvecklare, nämndsekreterare och ekonomiassistenter som är redo för att ta oss an nya arbetsuppgifter och förvalta återkommande uppgifter. Som team stöttar vi och hjälper varandra!


Kvalifikationer
För att du ska klara och trivas i rollen tänker vi oss följande :
• Erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet.
• Eftergymnasial administrativ utbildning, gärna inom området registratur/arkiv är meriterande.
• Som person är du initiativrik och självständig, tycker om att arbeta både i grupp och självständigt, samarbetar för att bidra till avdelningens uppdrag.
• Du trivs i servicerollen med många kontaktytor samt har förmågan att vara tydlig.
• Du har förmåga att hantera flera arbetsuppgifter parallellt och kan se helheter utan att tappa detaljer.
• Du tycker att det är stimulerande att arbeta både med rutinärenden och mer komplexa frågor.
• Du har förmågan att uttrycker dig mycket väl och tydligt, både muntligt och skriftligt på svenska.
• Du har ett intresse för offentlig förvaltning och samhällsfrågor. Du har också förståelse för kraven på arbetet i en politisk styrd organisation och har kunskap i regelverket kring hantering av allmänna handlingar.

Det är därtill meriterande om du har högskole- eller universitetsexamen med statsvetenskaplig eller juridisk inriktning, eller annan erfarenhet som vi bedömer som likvärdig.
Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: enligt överenskommelse Intervjuer kan komma att hållas löpande under ansökningstiden.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-08
Ange följande referens när du ansöker: 83/18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annika Jungklo 0152 29684
Lina Svensson 0152 291 64

Företag
Strängnäs kommun, Planering och utveckling SK

Adress
Strängnäs kommun, Planering och utveckling SK
Nygatan 10
64580 Strängnäs

Kontorsadress
Nygatan 10 Strängnäs

Jobbnummer
4029862

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Strängnäs kommun, Planering och utveckling SK

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Strängnäs kommun, Planering och utveckling SK: