Registrator
Sveriges Domstolar, Hyres- och arrendenämnden i Stockholm / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sveriges Domstolar, Hyres- och arrendenämnden i Stockholm i Stockholm Nämnden är en förvaltningsmyndighet med domstolsliknande uppgifter inom Sveriges Domstolar. Nämndens verksamhet regleras huvudsakligen i lagen (1973:188) om arrendenämnder och hyresnämnder. En hyresnämnd prövar vissa tvister om hyra och bostadsrätt samt medlar och är skiljenämnd i sådana tvister. Arrendenämnden har motsvarande uppgifter när det gäller vissa arrendetvister.
Vid Hyres-och arrendenämnden i Stockholm arbetar ca trettio anställda. Arbetet är organiserat på två enheter med hyresråd och handläggare i en modern beredningsorganisation. På nämnden finns också en administrativ enhet.
Nämnden finns för närvarande i moderna lokaler i Stadshagen som nås med T-bana och bussar. Under hösten 2018 kommer nämnden att flytta till en nybyggd fastighet i Sickla tillsammans med Nacka tingsrätt. Mer information om nämndernas verksamhet finns på
www.hyresnamnden.se Publiceringsdatum2017-12-19ArbetsuppgifterI arbetet som registrator ingår att vara arbetsledare för nämndens registrering samt att skapa och vidareutveckla rutiner för arbetet. Sedvanliga arbetsuppgifter såsom postöppning, diarieföring och framtagande av statistik ingår. Bevakning av inkommande post till nämndens e-postbrevlåda är en huvuduppgift. I arbetet ingår också att ge service till allmänheten och till våra ärendehandläggande enheter. På den administrativa enheten finns - förutom registrator - en registratorsassistent, en arkivarie, en expeditionsvakt samt en handläggare med delvis administrativa uppgifter. Inför vår flytt till Sickla är enheten nu förstärkt främst vad gäller arbete i arkiv. Nämndens chefsadministratör är enhetens chef.
KvalifikationerDu bör ha erfarenhet av liknande arbete inom Sveriges Domstolar eller annan myndighet. Du ska kunna uttrycka dig väl och professionellt i tal och skrift. Vana vid datoranvändning och e-post är en självklarhet. Du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ, men också vara en del i arbetslaget. Du är noggrann och serviceinriktad samt har ett gott bemötande externt och internt. Du har vana att prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du kan behålla ditt lugn och vara strukturerad även under perioder med högre tempo.
ÖVRIGT
Ansök via epost till:
hyresnamndenistockholm@dom.seAnsök via post till:
Hyres-och arrendenämnden i Stockholm, Box 8301, 104 20 Stockholm
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
ErsättningMånadslön Sveriges Domstolar tillämpar individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-10
Ange följande referens när du ansöker: 2017/1249
KontaktMarie Adlén Lilja
marie.adlenlilja@dom.se 08-561 665 03
FöretagSveriges Domstolar, Hyres- och arrendenämnden i Stockholm
AdressSveriges Domstolar, Hyres- och arrendenämnden i Stockholm
Box 8301
10420 Stockholm
KontorsadressUlriksborgsgatan 5 11218 Stockholm
Jobbnummer 3861885
Observera att sista ansökningsdag har passerat.