Registrator
Marks kommun, Kommunledningskontoret / Administratörsjobb / Mark
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Mark,
Härnösand,
Timrå,
Sundsvall,
Kramfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Marks kommun, Kommunledningskontoret i Mark Det finns få kommuner i Sverige som kan matcha Marks kommun. Vi har något så ovanligt som en urstark ekonomi och vi växer på alla håll och kanter. Inte så märkligt eftersom allt fler får upp ögonen för vilken livskvalitet vi erbjuder. Med närheten till Borås, Göteborg och Varberg finns alla möjligheter att njuta av natur, hav och storstadspuls. Detta samtidigt som just Du kan vara talangen som tillsammans med oss utvecklar och bygger en hållbar kommun för framtiden. Det här är därför mer än en jobbannons - det är ett erbjudande om ett bättre liv präglat av utveckling och laganda.
Kanslienheten vid Kommunledningskontoret i Marks kommun stöttar hela organisationen inom kommunövergripande frågor såsom kvalitetsuppföljningar, juridik, näringslivsfrågor, nämndadministration, registratur och överförmynderi. Därtill ansvar kanslienheten för service till allmänheten. Kommunledningskontoret står inför spännande utmaningar och är i stark utveckling för att skapa dynamiska team där professionalism, lagspel och humor är ledord. Kommunledningskontoret i Marks kommun har hela det kommunövergripande spelfältet som ansvar, där allt från strategier till operativa insatser ingår i syfte att skapa en helhet såväl internt som externt. Vårt uppdrag är att skapa nytta för verksamheten och i förlängningen till alla kommuninvånarna i demokratins tjänst.
Publiceringsdatum2017-12-11ArbetsuppgifterVi söker nu dig som vill hjälpa oss att hålla ordning och reda och som har en gedigen bakgrund som registrator i offentlig förvaltning. Med ditt gedigna kunnande och konsultativa förhållningssätt, kommer du kunna utgöra ett professionellt stöd till verksamheten och till allmänheten. Du ansvarar för att bedöma, registrera och hantera inkomna och upprättade handlingar i enlighet med gällande regelverk och interna bestämmelser. Till din hjälp finns ärendehanteringssystemet Public360. En central uppgift är att bidra till utvecklingen av kommunens ärendehanteringsprocess.
Om du har vad som krävs och har en stark drivkraft för utveckling och förnyelse så är du rätt person för oss. Så vad väntar du på? Varmt välkommen med din ansökan!
KvalifikationerVi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som registrator inom offentlig förvaltning och har goda kunskaper om lagar och förordningar som styr dokumenthanteringen inom offentlig förvaltning. Du har god datorvana inom såväl Officepaket som IT-system för diarieföring, dokument- och ärendehantering. Vi förutsätter att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i svenska samt goda baskunskaper engelska. Det är meriterande om du har utbildning som registrator eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att informera och lära ut samt erfarenhet av att medverka i verksamhetsutveckling.
ÖVRIGT
Marks kommun som arbetsgivare ska främja lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.
Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Marks kommun har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-26
Ange följande referens när du ansöker: A738588
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Sivedal 0320-217139
FöretagMarks kommun, Kommunledningskontoret
AdressMarks kommun, Kommunledningskontoret
Marks kommun
51180 KINNA
KontorsadressBoråsvägen 40 51180 KINNA
Jobbnummer 3847769
Observera att sista ansökningsdag har passerat.