Registrator

Göteborgs universitet / Administratörsjobb / Göteborg
2017-03-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Registrator" (publicerad 2022-11-23) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs universitet i Göteborg, Partille, Lysekil, Uddevalla, Vänersborg eller i hela Sverige

Enheten för myndighets- och utvecklingsstöd inom den Gemensamma förvaltningen ger ett universitetsövergripande stöd inom registrering och arkivering av handlingar. Enheten erbjuder också stöd i styrningen av universitetsgemensamma verksamhetsutvecklingsprojekt. Enheten består av sexton medarbetare och är placerad i attraktiva lokaler i Göteborgs innerstad. Enheten för myndighets- och utvecklingsstöd är organiserad i följande funktioner.
• Projekt- och processkontor
• Arkiv
• Registratur

Arbetsuppgifter
Som registrator arbetar du med dokumenthantering i offentlig förvaltning, vilket innefattar registrering och fördelning av ärenden samt förvaring av handlingar i närarkiv. Du fungerar som kvalitetscontroller för registrering och avslut av diarieförda handlingar. Du ingår i ett team av registratorer och förväntas arbeta effektivt och självständigt utifrån ett gemensamt arbetssätt. Bland arbetsuppgifterna ingår hantering av universitetets centrala post både digitalt och i pappersform samt skanning av inkommande och utgående handlingar. Service och bemötande är en viktig del av arbetet och du bemannar support via e-post och telefon. Som registrator arbetar du både internt och externt. Internt ger du råd och stöd till universitetets anställda i frågor som rör dokument- och ärendehantering, inklusive det gemensamma systemet. Externt arbetar du med att lämna ut allmänna handlingar till allmänheten. Ärendehanteringen är till största delen digital och du arbetar därför mycket vid datorn. Klassificering och diarieföring utförs i ett elektroniskt ärende- och dokumenthanteringssystem (W3D3). I arbetsuppgifterna ingår att ge information och internutbildning om diarieföringsfrågor samt att delta i utveckling av universitetets dokumenthantering. Andra administrativa uppgifter som förekommer på enheten kan ingå i anställningen.


Kvalifikationer
Vi tror att du har högskoleutbildning med inriktning som arbetsgivaren bedömer som relevant. Du ska ha erfarenhet från arbete med diarieföring eller annan erfarenhet som kan prövas likvärdig. Kunskap om högskoleområdet och Göteborgs universitets organisation är meriterande, samt kunskap om det regelverk som styr hanteringen av en myndighets handlingar. Mycket god datorvana krävs. Vi ser gärna att du har vana av att arbeta med programvara för dokumenthantering, särskilt dokument- och ärendehanteringssystemet W3D3 är meriterande. Det är viktigt att du är serviceinriktad och har en kommunikativ förmåga. Du ska ha goda kunskaper i svenska språket samt god förmåga att kommunicera i både tal och skrift. Som person tror vi att du är utåtriktad, kan arbeta självständigt och har förmågan att ha en helhetssyn på verksamheten. Du är självgående, effektiv och noggrann och trivs bra i situationer där många saker inträffar samtidigt. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Varaktighet, arbetstid
Provanställning tillämpas

Publiceringsdatum
2017-03-15

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-24
Ange följande referens när du ansöker: PET 2017/171

Kontakt
Företag
Göteborgs universitet

Adress
Göteborgs universitet
Box 100
40530 GÖTEBORG

Kontorsadress
Universitetsplatsen 1

Jobbnummer
3376653

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs universitet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs universitet: