Registrator
Göteborgs universitet / Administratörsjobb / Göteborg
2016-05-31
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Registrator" (publicerad 2022-11-23) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs universitet i Göteborg,
Partille,
Lysekil,
Uddevalla,
Vänersborg eller i
hela Sverige Kort beskrivning av företaget: Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 37 000 studenter och 6 000 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid. Enheten för myndighets- och utvecklingsstöd inom den Gemensamma förvaltningen ger ett universitetsövergripande stöd inom universitetsjuridik samt registrering och arkivering av handlingar. Enheten erbjuder också stöd i styrningen av universitetsgemensamma utvecklingsprojekt med IT-koppling och i Gemensamma förvaltningens utredningar. Enheten består av arton medarbetare och är placerade i attraktiva lokaler i Göteborgs innerstad. Enheten för myndighets- och utvecklingsstöd är organiserad i följande funktioner. - Projekt- och processkontor - Sektionen för arkiv och registratur - Universitetsjuridik - Generell utredningskompetens
INFORMATION OM LEDIG TJÄNST
Arbetsplats: Rosenludsgatan 4
Postnummer: 40530
Ort: Göteborg
Titel: Registrator
Beskrivning av arbetsuppgifter: Arbetet som registrator handlar om informationshantering i offentlig förvaltning. Här får du använda din administrativa förmåga i samband med att du arbetar med diarieföring och utsökning av handlingar och ärenden. Du ingår i ett team av registratorer och förväntas arbeta effektivt och självständigt utifrån ett gemensamt arbetssätt. Bland de dagliga arbetsuppgifterna ingår hantering av universitetets centrala post både digitalt och i pappersform samt skanning av inkommande och utgående handlingar. Du arbetar med dokumenthantering från registrering och fördelning av ärenden till förvaring av handlingar i närarkiven. Du fungerar som kvalitetscontroller för registrering och avslut av diarieförda handlingar samt support för samordnare/handläggare. Service och bemötande är en viktig del av arbetet och du bemannar support via e-post och telefon. Som registrator arbetar du både internt och externt. Internt ger du råd och stöd till universitetets anställda i frågor som rör dokument- och ärendehantering, inklusive det gemensamma systemet. Externt arbetar du med att lämna ut allmänna handlingar till medborgare, myndigheter och media. Ärendehanteringen är till största delen digital. Som registrator arbetar du därför mycket vid datorn. Kommunikation sker via e-post i programmet Outlook. Klassificering och diarieföring utförs i ett elektroniskt ärende- och dokumenthanteringssystem (W3D3, benämnt Gudok). I arbetsuppgifterna ingår att ge information och internutbildning om diarieföringsfrågor samt deltagande i utvecklingen av universitetets dokumenthantering. Andra administrativa uppgifter som förekommer på enheten kan ingå i anställningen. I registrators arbete ingår enstaka arkivuppgifter: hämta fram pappersoriginal från närarkiv (när de inte finns digitalt), t.ex. för utlämnande av allmän handling.
Beskrivning av kvalifikationer: Vi tror att du har högskoleutbildning med lämplig inriktning. Du bör också ha erfarenhet från arbete med diarieföring eller annan erfarenhet som kan prövas likvärdig. Kunskap om högskoleområdet och Göteborgs universitets organisation är meriterande, samt kunskap om det regelverk som styr hanteringen av en myndighets handlingar. Mycket god datorvana krävs. Vi ser gärna att du har vana av att arbeta med programvara för dokumenthantering, särskilt dokument- och ärendehanteringssystemet W3D3 är meriterande. Det är viktigt att du är serviceinriktad och har en kommunikativ förmåga. Du ska ha goda kunskaper i svenska språket samt god förmåga att kommunicera i både tal och skrift. Som person tror vi att du är utåtriktad, kan arbeta självständigt och har förmågan att ha en helhetssyn på verksamheten. Du är självgående, effektiv och noggrann och trivs bra i situationer där många saker inträffar samtidigt. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
AG referens: PAK 2016/638
Andra uppgifter: Ansökan sker via vår hemsida
www.gu.se/ledigaanstallningar . Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag under rekryteringen.
Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Universitetet tillämpar individuell lönesättning
Publiceringsdatum2016-05-31ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
KontaktEnhetschef Elisabet Ahlin 031 - 786 55 08
elisabet.ahlin@gu.sePersonalhandläggare Johanna Zetterberg 031 - 786 55 24
johanna.zetterberg@gu.seFöretagGöteborgs universitet
AdressGöteborgs universitet
Box 100
40530 GÖTEBORG
KontorsadressUniversitetsplatsen 1
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 031-7860000
Jobbnummer 2877708
Observera att sista ansökningsdag har passerat.