Registrator

Göteborg, Arbetsmarknad och vuxenutbildning / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborg, Arbetsmarknad och vuxenutbildning i Göteborg

Arbetsmarknads- och vuxenutbildningsfrågor inom Göteborgs Stad är samlade i en gemensam förvaltning under Nämnden för arbetsmarknad och vuxenutbildning.
Nämnden ansvarar för att upphandla, anordna, beställa och samordna arbetsmarknadspolitiska insatser och vuxenutbildning inom kommunal vuxenutbildning, svenska för invandrare och särskild utbildning för vuxna. Nämndens uppdrag ska bidra till en förbättrad integration i staden samt skapa möjligheter för medborgare i Göteborg att förstärka sin kompetens genom utbildning och/eller arbetsmarknadsinriktade insatser, benämnt det stegvisa jobb- och kunskapslyftet, som är en del i arbetet med social hållbarhet.

Visionen är att skapa förutsättningar för göteborgaren att utveckla sig själv, sitt yrkesliv och sin livssituation.

Uppdraget utförs för närvarande av cirka 150 medarbetare, men beräknas vid utgången av 2016 vara runt 200.

Publiceringsdatum
2016-04-18

Arbetsuppgifter
Förvaltningens uppdrag är organiserat i Utbildnings-, Arbetsmarknads- och Vägledningsavdelningen. Det gemensamma för alla avdelningar är att de utgår från att stärka människors kompetens och drivkrafter samt matcha deras kunnande och talanger mot möjligheter på arbetsmarknaden eller till en ny nivå inom utbildningssystemet.
Stödavdelningarna Ekonomi/IT, Staben och Personal/information stödjer och bistår verksamheten och det förvaltningsinterna arbetet med olika kompetenser.

Tjänsten är knuten till Personal- och information. Avdelningen ansvarar bland annat för HR, förvaltningskansli, intern information och intern service. Uppdraget utförs av 13 medarbetare och leds av personal- informationschefen.
Avdelningen ska vara känd för att vara kompetent, vänlig och saklig, modig och ansvarsfull, kommunikativ, leverera kvalité i tid samt för att våga utmana och pröva nya arbetssätt och idéer.

Som registrator arbetar du främst med utvecklingen av förvaltningens ärendehanteringsprocess samt med operativ hantering av den löpande diarieföringen. Du fungerar som stöd till chefer och kontaktperson för handläggare vid frågor om offentlighet och sekretess. Du kommer att arbeta med kontinuerligt utvecklingsarbete knutet till dokumenthantering och kommer både att leda och vara en del i många olika projekt knutna till området.
Du arbetar i team med förvaltningens nämndsekreterare och arkivhandläggare då ni har ett gemensamt ansvar för förvaltningens ärendeprocess.
Tillsammans med övriga i teamet organiserar och genomför du kompetensutvecklingsinsatser i ärendehantering/ offentlighet och sekretess för chefer och handläggare.
Vid arbetstoppar tar teamet gemensamt ansvar för att arbetsuppgifterna blir utförda.
Tjänsten kan ändras och formas i takt med att vi utvecklar nya arbetssätt

Kvalifikationer
Vi söker dig som har rätt attityd för uppdraget i kombination med en högskoleexamen inom offentlig förvaltning eller likvärdig högskoleutbildning. Du ska ha erfarenhet av arbete med diarieföring samt ha kunskaper om hur en offentlig förvaltning styrs. Kunskaper om och intresse för dokumenthantering är ett krav. Du ska vara väl förtrogen med det regelverk som finns inom området, ha vana av arbete i olika elektroniska system samt ha goda kunskaper i Word och Excel. Kunskaper i digital teknik är meriterande.
Du arbetar utifrån ett helhetsperspektiv och håller dig ajour med vad som händer i verksamheten.

Som person är du utvecklings- och serviceinriktad, kommunikativ samt har ett professionellt bemötande med likabehandlingsprincipen som utgångspunkt. Du har en administrativ talang med en god pedagogisk förmåga, är bra på att se helheter och uttrycker dig väl i tal och skrift. Du känner dig bekväm med att informera i grupp.
Chefer och kollegor beskriver dig som en person som har särskilt god förmåga att arbeta tillsammans med andra, är handlingskraftig och levererar kvalité i rätt tid.

ÖVRIGT
För att kunna leverera en verksamhet av hög kvalité arbetar vi aktivt med värderingsfrågor, arbetsmiljö och hälsa.
Vi tror bland annat att olikheter i personalsammansättningen föder en bättre verksamhet och eftersträvar bland annat en jämn könsfördelning.
I vårt arbete med en hållbar hälsa erbjuder vi medarbetarna en friskvårdstimme och subventionerade motionskort.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-02
Ange följande referens när du ansöker: A564767
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ann-Christine Ericsson, personal- och informatio 031-368 30 22

Facklig kontakt
Eduardo Quintans, Vision/TCO 031-368 30 72
Stina Johansson, Sveriges Skolledarförbund/SACO 031-368 30 74

Företag
Göteborg, Arbetsmarknad och vuxenutbildning

Adress
Göteborg, Arbetsmarknad och vuxenutbildning
Box 5412
40229 Göteborg

Kontorsadress
Rosenlundsgatan 8, vån 6

Jobbnummer
2790648

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborg, Arbetsmarknad och vuxenutbildning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborg, Arbetsmarknad och vuxenutbildning: