Registrator

Locum AB / Arkivariejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla arkivariejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Locum AB i Stockholm

VD-staben

Fastigheter

I rollen som registrator ingår bl a att ta emot och diarieföra inkomna, upprättade och utgående allmänna handlingar, kvalitetsgranska handlingar, informera medarbetare om regler och rutiner som styr hanteringen av allmänna handlingar och introduktionsutbildning i diarieföring och informations-/dokumenthantering. Registratur och arkiv fyller en viktig funktion som stöd till verksamheten.

Publiceringsdatum
2016-04-06

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en registrator till gruppen som består av ytterligare en registrator samt en registrator/arkivarie. Du kommer främst att arbeta med diarieföring av ärenden och handlingar i systemet Platina samt inskanning och utlämning av handlingar.

Inom Locum samarbetar du med och stödjer hela verksamheten. Stora interna kunder är bl a upphandlingsavdelningen, förvaltningsavdelningen och projektavdelningen. Externa kontakter är exempelvis Landstingsarkivet och SLL:s nätverk för registratorer.

En viktig del i arbetet är att erbjuda utbildning och stöd i dokumenthantering till kollegorna inom Locum. Du kommer även delta i den pågående utvecklingen av vår dokument- och ärendehantering samt bidra till att utveckla arbetsprocesser.

Kvalifikationer
Du har utbildning, t ex diplomerad registrator, eller högskoleutbildning inom arkiv- och informationskunskap och gärna mer än 2 års erfarenhet av registrering och arkivarbete inom offentlig verksamhet. Du har också kännedom om de lagar som rör dokumenthantering i offentlig förvaltning. Eftersom stor del av vårt arbete utförs digitalt förutsätter vi att du har god datorvana.

Dina personliga egenskaper
Vi lägger särskild stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är ordningsam och noggrann. Du bör vara en kvalitetsmedveten och engagerad person som tycker om struktur, ordning och reda. Vi ser även att du är serviceinriktad och samarbetsorienterad med en förmåga att behålla lugnet även i stressiga situationer.

Övrig information:
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Locum AB är Sveriges ledande fastighetsbolag för vårdmiljöer. Vårt uppdrag är att inom Stockholms läns landsting förvalta och utveckla vårdens fastigheter och lokaler och skapa största möjliga värde för vården. Vi hittar lösningar som motsvarar vårdgivarnas och patienternas behov genom att ta helhetsansvar och jobba i god samverkan och med hög kompetens med kunder och leverantörer.

Tjänsten är placerad på Locums kontor i Stockholm. Vi sitter i moderna, attraktiva och tillgängliga lokaler centralt på Södermalm. På huvudkontoret finns specialistkompetens inom bl. a. förvaltning, projektledning, fastighetsutveckling, miljö, energi, CAD och BIM m.m.

Vi erbjuder dig ett utmanande och spännande arbete i en verksamhet som ständigt utvecklas, med samhällsnytta, kompetenta och inspirerande kollegor, kontinuerlig kompetensutveckling och goda möjligheter till balans mellan arbete och fritid.

Locums värderingar är Kundnytta, Helhetsansvar och Samverkan. Läs mer om oss på www.locum.se .

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-30
Ange följande referens när du ansöker: LOC-16-20039
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Vice VD Per-Inge Buskas 08-12317334

Facklig kontakt
Vision Birgitta Dahlholm 08-12317000
Akademikeriförbundet Carolina Fetisova 08-12317000
Ledarna Mikael Sondén 08-12317000

Företag
Locum AB

Adress
Locum AB
Box 17201
10462 Stockholm

Kontorsadress
Östgötagatan 12

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2765786

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Locum AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Locum AB: