Registrator
Locum AB / Arkivariejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla arkivariejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Locum AB i Stockholm VD-staben
Fastigheter
I rollen som registrator ingår bl a att ta emot och diarieföra inkomna, upprättade och utgående allmänna handlingar, kvalitetsgranska handlingar, informera medarbetare om regler och rutiner som styr hanteringen av allmänna handlingar och introduktionsutbildning i diarieföring och informations-/dokumenthantering. Registratur och arkiv fyller en viktig funktion som stöd till verksamheten.
Publiceringsdatum2016-04-06Dina arbetsuppgifterVi söker nu en registrator till gruppen som består av ytterligare en registrator samt en registrator/arkivarie. Du kommer främst att arbeta med diarieföring av ärenden och handlingar i systemet Platina samt inskanning och utlämning av handlingar.
Inom Locum samarbetar du med och stödjer hela verksamheten. Stora interna kunder är bl a upphandlingsavdelningen, förvaltningsavdelningen och projektavdelningen. Externa kontakter är exempelvis Landstingsarkivet och SLL:s nätverk för registratorer.
En viktig del i arbetet är att erbjuda utbildning och stöd i dokumenthantering till kollegorna inom Locum. Du kommer även delta i den pågående utvecklingen av vår dokument- och ärendehantering samt bidra till att utveckla arbetsprocesser.
KvalifikationerDu har utbildning, t ex diplomerad registrator, eller högskoleutbildning inom arkiv- och informationskunskap och gärna mer än 2 års erfarenhet av registrering och arkivarbete inom offentlig verksamhet. Du har också kännedom om de lagar som rör dokumenthantering i offentlig förvaltning. Eftersom stor del av vårt arbete utförs digitalt förutsätter vi att du har god datorvana.
Dina personliga egenskaperVi lägger särskild stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är ordningsam och noggrann. Du bör vara en kvalitetsmedveten och engagerad person som tycker om struktur, ordning och reda. Vi ser även att du är serviceinriktad och samarbetsorienterad med en förmåga att behålla lugnet även i stressiga situationer.
Övrig information:
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Locum AB är Sveriges ledande fastighetsbolag för vårdmiljöer. Vårt uppdrag är att inom Stockholms läns landsting förvalta och utveckla vårdens fastigheter och lokaler och skapa största möjliga värde för vården. Vi hittar lösningar som motsvarar vårdgivarnas och patienternas behov genom att ta helhetsansvar och jobba i god samverkan och med hög kompetens med kunder och leverantörer.
Tjänsten är placerad på Locums kontor i Stockholm. Vi sitter i moderna, attraktiva och tillgängliga lokaler centralt på Södermalm. På huvudkontoret finns specialistkompetens inom bl. a. förvaltning, projektledning, fastighetsutveckling, miljö, energi, CAD och BIM m.m.
Vi erbjuder dig ett utmanande och spännande arbete i en verksamhet som ständigt utvecklas, med samhällsnytta, kompetenta och inspirerande kollegor, kontinuerlig kompetensutveckling och goda möjligheter till balans mellan arbete och fritid.
Locums värderingar är Kundnytta, Helhetsansvar och Samverkan. Läs mer om oss på
www.locum.se .
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-04-30
Ange följande referens när du ansöker: LOC-16-20039
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktVice VD Per-Inge Buskas 08-12317334
Facklig kontaktVision Birgitta Dahlholm 08-12317000
Akademikeriförbundet Carolina Fetisova 08-12317000
Ledarna Mikael Sondén 08-12317000
FöretagLocum AB
AdressLocum AB
Box 17201
10462 Stockholm
KontorsadressÖstgötagatan 12
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2765786
Observera att sista ansökningsdag har passerat.