Registrator

Lantmäteriet / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lantmäteriet i Gävle, Sandviken, Söderhamn, Falun, Bollnäs eller i hela Sverige

Lantmäteriet erbjuder stimulerande arbetsuppgifter och en arbetsorganisation som gör det spännande, roligt och utmanande att arbeta hos oss. För att leva upp till vår värdegrund service, öppenhet och handlingskraft förväntas våra medarbetare att uppnå resultat, utveckla och vara delaktiga.
Dokumentstyrningsenheten består idag av registratur, arkiv och förvaltningsledning med totalt elva medarbetare. Lantmäteriets ambition är att vara en modern myndighet. I det arbetet deltar enheten aktivt då det är stora förändringar på gång inom dokumenthanteringens område. Vi ska vara med och bygga den framtida e-förvaltningen.

Publiceringsdatum
2016-03-10

Dina arbetsuppgifter
•  Hantera inkomna och upprättade handlingar från/till myndigheten
•  Registrera ärenden i ärendehanteringssystemet
•  Lämna ut allmänna handlingar
•  Ge råd och stöd till medarbetare avseende diarieföring och diariesystem
•  Följa upp pågående ärenden genom kontakter med handläggare
•  Delta i utbildningsinsatser för att öka medvetandet om dokumentstyrning och offentlighetslagstiftningen
•  Besvara frågor från allmänheten
•  Delta aktivt i Dokumentstyrningsenhetens förändringsarbete
Arbetet som registrator innebär dagliga kontakter med myndighetens anställda samt med allmänhet, journalister och företrädare för andra myndigheter. Registraturen håller öppet alla vardagar, inklusive klämdagar, då vi turas om att tjänstgöra.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst två års erfarenhet av att arbeta som registrator inom offentlig sektor. Du har god kunskap om de rättsliga villkor som påverkar enhetens arbete exempelvis Tryckfrihetsförordningen, Offentlighets- och sekretesslagen samt Personuppgiftslagen. Digitaliserad dokumenthantering innebär att arbetet som registrator är under förändring. Meriterande är om du har kunskap inom modern dokument- och ärendehantering, gärna med inriktning mot digital dokumentstyrning samt e-förvaltning.
Du har goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift. Du är utåtriktad och van att informera och utbilda. Du delar med dig av din kunskap.
Som person är du noggrann och strukturerad. Du har lätt att samarbeta och har en väl utvecklad känsla för service. Med ditt positiva och flexibla sätt bidrar du till att gruppen löser sina uppgifter. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kontaktuppgifter
Om du vill veta mer så kontakta gärna Linda Andersson, enhetschef, telefon 026-63 36 64 . Fackliga företrädare är för Lantmäteriakademikerna/SACO, Sandra Hjelmérus, telefon 026 - 63 33 78 och för ST inom Lantmäteriet, Inggerd Holmberg, telefon 026 - 63 31 22. Våra e-postadresser är fornamn.efternamn@lm.se .

Eftersom vi använder det statliga ramavtalet när det gäller annonsförmedling så undanbedes annonsförsäljare vänligt men bestämt.

Övrig information
Då Lantmäteriet har en omfattande utlandsverksamhet kan det finnas möjligheter att arbeta i olika internationella projekt.
Lantmäteriet strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-23
Ansök via länken nedan
Ange följande referens när du ansöker: 302-2016/993
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
LANTMÄTERIET

Adress
LANTMÄTERIET
Lantmäterigatan 2C
80182 Gävle

Kontorsadress
Lantmäterigatan 2C

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2717664

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lantmäteriet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lantmäteriet: