Registrator

Unik Resurs I Sverige AB / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Unik Resurs I Sverige AB i Stockholm, Solna, Huddinge, Järfälla, Botkyrka eller i hela Sverige

Företagspresentation

Familjebostäder, del i koncernen Stockholms stad, äger, förvaltar och bygger bostäder och lokaler. 40 000 stockholmare har sitt hem hos oss och de kommande åren byggstartar vi minst 4 500 nya hyresrätter för att möta Stockholms tillväxt. Vi jobbar både för dagens och morgondagens kunder med engagemang, kundnytta, affärsmässighet och nytänkande i fokus.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Med ett växande fastighetsbestånd som idag omfattar 19 076 hyresrätter och 2269 lokaler och ett utökat uppdrag om att bygga mycket mer de kommande åren, är effektiv informationsförvaltning kring nybyggnation och fastighetsförvaltning av avgörande betydelse.

Hos oss kommer du att få vikariera för vår föräldralediga registrator. Arbetet är omväxlande och du kommer även att få delta i vårt utvecklingsarbete då vi inför ett nytt dokument och ärendehanteringssystem, eDok. Systemet kommer att bli stadsövergripande där gemensamma standardprocesser för utvalda ärendetyper skall införas. Idag arbetar bolaget i Public 360. Verksamheten för arkiv/registratur är inne i en utvecklingsfas och därför krävs att du är initiativrik, drivande, lyhörd och flexibel.

Arbetsuppgifterna innebär att aktivt ge stöd och service till verksamheten och allmänheten. Du kommer bland annat att ansvara för posthantering och registrering samt att ta emot förfrågningar från allmänheten om bland annat utlämnande av allmänna handlingar. Rollen innefattar även att arbeta med kontroll av pappersakter och arkivering. Tempot kan stundtals vara högt samtidigt som det är viktigt att inte tumma på kvaliteten i arbetet.

Som Registrator samarbetar du med bolagets arkivarie som har huvudansvaret för att säkerställa en korrekt hantering av bolagets information och allmänna handlingar.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Registrera och diarieföra centralt inkomna allmänna handlingar
• Lämna ut allmänna handlingar
• Stöd till handläggare
• Samarbeta med arkivarie så att informationsredovisningen hålls uppdaterad med hänsyn till ändringar i lagstiftning och i verksamheten
• Vara behörighetsadministratör i ärende- och dokumenthanteringssystemet, till exempel lägga upp nya/ta bort användare
• Utarbeta rutiner och handledningar
• Utbilda och informera i arkiv- och informationshanteringsfrågor
• Delta i arbetet med införande av eDok (stadsgemensamt ärende- och dokumenthanteringssystem) på Familjebostäder. Projektet ägs och leds av Stockholms Stad och arbetet sker i samarbete med arkivarie, projektledare på IT-enheten och projektledare för eDok.

Vi jobbar för våra hyresgäster och för framtidens Stockholm - hos oss gör du skillnad i människors liv.

Publiceringsdatum
2016-02-17

Profil
Du har erfarenhet av att ha arbetat med elektronisk informations- och dokumenthantering. Vi ser även med fördel att du har kunskap om gällande lagstiftning inom offentlig verksamhet och är diplomerad registrator alternativt att du har motsvarande kunskaper förvärvade genom arbetslivserfarenhet. För att trivas i rollen tror vi även att du tycker om att samordna och utveckla arbetssätt och rutiner. Som person samarbetar du gärna och har lätt för att kommunicera, både muntligt och skriftligt. Då rollen innefattar mycket dialog med interna kontakter är det viktigt att du är tillmötesgående och förhåller dig till andra på ett öppet och accepterande sätt. Du är serviceinriktad och visar ett genuint intresse för att lösa frågeställningar och problem på eget initiativ.

Ansök redan idag!

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter.

Ansvarig rekryterare är Gabriella Brajkovic och nås på 076 - 0519 003 eller på gabriella.brakjovic@unikresurs.se

Välkommen!

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Lycka till!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Vikariat 10 månader

Ersättning
Fast månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gabriella Brajkovic 076 - 0519 003

Företag
Unik Resurs i Sverige AB

Adress
Unik Resurs i Sverige AB
Skyttegatan 2
58230 Linköping

Kontorsadress
Skyttegatan 2 58230 Linköping

Jobbnummer
2675812

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Unik Resurs I Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Unik Resurs I Sverige AB: