Registrator
Boverket, Registratur/arkiv / Administratörsjobb / Karlskrona
2016-02-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Registrator" (publicerad 2016-02-09) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Karlskrona,
Ronneby,
Torsås,
Karlshamn,
Emmaboda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Boverket, Registratur/arkiv i Karlskrona Boverket är en statlig myndighet under Näringsdepartementet som arbetar med frågor som rör samhällsplanering, byggande och boende. Myndigheten har regeringens uppdrag att leda arbetet med ett hållbart samhällsbyggande till nytta för medborgarna. Boverket är en myndighet i utveckling både vad det gäller uppgifter och arbetssätt. Myndigheten har ca 230 anställda och finns i Karlskrona. Myndigheten har också en mindre del av sin verksamhet lokaliserad till Stockholm.
Publiceringsdatum2016-02-09ArbetsuppgifterArbetsuppgifterna i registraturen innebär posthantering, registrera handlingar i olika system, svara på förfrågningar internt och externt, arkivera i närarkivet och ge råd och stöd för Boverkets medarbetare i process för diarieföring.
Arbetet fordrar hög servicekänsla, flexibilitet och öppenhet, intresse för både detaljer, struktur och helhet. Arbetet kräver också tålamod och noggrannhet och förmågan att snabbt kunna sätta sig in i olika system. Arbetet innebär även vissa administrativa arbetsuppgifter som bland annat att hjälpa till med en mängd olika uppgifter som förekommer hos en myndighet så som att expediera handlingar, boka möten och registrera uppgifter i administrativa system.
KvalifikationerDu ska ha gymnasieutbildning och kunskaper i engelska. Du ska ha god datorvana och ha arbetat med statliga administrativa system, gärna Platina. Du ska ha erfarenhet från arbete i statlig myndighet av diarieföring och allmänna kontorsgöromål.
Eftergymnasial utbildning med administrativ inriktning eller motsvarande är meriterande. Tidigare arbete som ekonomiassistent bedöms som meriterande. Det är även meriterande om du har goda kunskaper om lagstiftning som reglerar allmän handling. Goda kunskaper i Officepaketet där kunskap i Excel samt vana att arbeta med Outlook värdesätts särskilt.
Du ska kunna arbeta självständigt, ha lätt för att kommunicera med andra, vara serviceinriktad och noggrann. Du ska kunna arbeta flexibelt och kunna växla mellan olika system och arbetsuppgifter. Du ska kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift. Det är viktigt att du är intresserad av att utveckla olika arbetssätt och se möjligheter, men samtidigt ha förståelse för de särskilda krav som ställs på en statlig myndighet och vad myndighetens olika verksamhet kräver.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra och effektivisera rekryteringsarbetet använder vi ett elektroniskt ansökningsformulär i samarbete med Aditro Offentliga Jobb.
Vid ansökan kommer dina personuppgifter att hanteras enligt personuppgiftslagen, PUL. Genom din ansökan samtycker du till hanteringen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddad identitet, referenser eller liknande du själv bedömer som olämpliga att lämna ut, tag kontakt med ansvarig rekryterare.
Inför rekryteringsarbetet har Boverket tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2016-05-01 Föräldraledighetsvikariat, upphör: 2017-01-31 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-19
Ange följande referens när du ansöker: 445/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktBritta Isén Nordbeck, avdelningsjurist 0455-35 30 39
Facklig kontaktKlara Falk, Saco-S-föreningen 0455-35 32 30
Sabine Toresten, ST-Boverket 0455-35 30 80
FöretagBoverket, Registratur/arkiv
AdressBoverket, Registratur/arkiv
Box 534
37123 Karlskrona
KontorsadressDrottninggatan 18 37123 Karlskrona
Jobbnummer 2660950
Observera att sista ansökningsdag har passerat.