Registrator
Länsstyrelsen i Gävleborg län / Administratörsjobb / Gävle
2016-02-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Registrator" (publicerad 2017-09-08) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Länsstyrelsen i Gävleborg län i Gävle,
Bollnäs eller i
hela Sverige Länsstyrelsen ser till att riksdagens och regeringens beslut genomförs och samordnar länets intressen för en hållbar utveckling i länet. Vi är en kunskapsorganisation, totalt ca 200 anställda, och en myndighet med viktiga uppgifter inom förvaltning och tillsyn. Majoriteten av de anställda har Gävle som placeringsort.
Handlingskraft, professionalitet och förståelse är ledorden i vår värdegrund. Den ska genomsyra allt vi gör på alla nivåer och vara ett stöd i vårt dagliga arbete.
Länsstyrelsen strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Enheten för verksamhetsstöd består av funktionerna centraldiarium, ekonomi, kommunikation, personal, samt service.
Publiceringsdatum2016-02-05Dina arbetsuppgifterVi har ett gemensamt centraldiarium för hela myndigheten. I arbetet som registrator ingår bland annat diarieföring och arkivering av Länsstyrelsens ärenden samt post- och e-posthantering. Rådgivning och interna utbildningsinsatser kring hur allmänna handlingar hanteras och registreras är exempel på andra arbetsuppgifter, utlämnade av allmänna handlingar och liksom receptionsarbete. Uttag och bearbetning i kvalitétsuppföljning är också något du kommer att syssla med. Vi använder oss av ärende- och dokumenthanteringssystemet Platina.
Länsstyrelsen har påbörjat en process i riktningen mot digital ärendehantering och därför arbetar vi nu med att förbättra och utveckla våra rutiner och arbetsformer.
KvalifikationerVi söker dig som
• har erfarenhet av registratorsarbete på myndighet eller domstol eller har liknande erfarenhet som Länsstyrelsen bedömer likvärdig.
• har goda kunskaper om statlig förvaltning och hantering av allmänna handlingar, eftersom vår verksamhet till stor del är regelstyrd.
• är serviceinriktad, eftersom det ingår i rollen att vägleda handläggare och allmänheten i frågor som rör ärende- och dokumenthantering.
• är bra på att prioritera och hantera stress, så att du bibehåller hög kvalité på ditt arbete även vid arbetstoppar.
• har god samarbetsförmåga då vi arbetar som ett team.
Anställningsvillkor
Anställningsform: Visstidsanställning
Omfattning: 100%
Tillträde: Enligt överenskommelse
Tidsbegränsat: 2016-12-31
Diarienummer: 112-832-2016
Senaste ansökningsdag: 2016-02-28
Så ansöker duFör att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess görs ansökan via rekryteringssystem Reachmee. Ansök genom att klicka på knappen Ansök längst ner på sidan. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot en fastställd kompetensprofil samt mot andra sökande.
Information
Läs mer om Länsstyrelsen på vår hemsida
www.lansstyrelsen.se/gavleborg Inför rekryteringsarbetet har Länsstyrelsen tagit ställning till rekryteringskanaler och gjort vårt medieval. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare och rekryteringssajter.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningVi tillämpar individuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktErik Lennmalm, Enhetschef 010-225 14 91
Ann-Charlotte Nyman, SACO-S 010-225 14 85
Gustav Hartzell, OFR-S 010-225 12 24
FöretagLänsstyrelsen i Gävleborg län
AdressLänsstyrelsen i Gävleborg län
Borgmästarplan 1
80170 Gävle
KontorsadressBorgmästarplan 1
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2655522
Observera att sista ansökningsdag har passerat.