Registrator

Ronneby kommun, Samordning, Utveckling, Sekretariat / Administratörsjobb / Ronneby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Ronneby, Karlskrona, Karlshamn, Tingsryd, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ronneby kommun, Samordning, Utveckling, Sekretariat i Ronneby

Hos oss i den moderna kurorten Ronneby kan du bli delaktig i utvecklingen av ett hållbart samhälle med människan i fokus. Ronneby kommun har drygt 28 000 invånare och ligger attraktivt mellan hav och skog. Vi har bra kommunikationer med bil, tåg och flyg.

Inom kommunen jobbar 2 300 anställda för att ge bästa möjliga service till våra invånare, besökare och företagare. Vill du bli en av oss?

En av enheterna inom Kommunledningsförvaltningen är Enheten för samordning, utveckling och sekretariat.
Enheten är ansvarig för beredning, kallelser, protokollskrivning för fullmäktige, kommunstyrelsen och samtliga nämnder. På enheten hanteras också arkivfunktion, skuld- och budgetrådgivning, konsumentrådgivning, kopieringscentral, juridiska frågor och upphandling. Utredare och samordnare arbetar med omvärldsbevakning, kvalitetsutveckling, utredningar, beredning av ärenden och samordning av kommunövergripande frågor såsom säkerhet, miljö, folkhälsa och internationella frågor.

Enheten söker pga pensionsavgång nu en medarbetare som framförallt ska arbeta som registrator.

Publiceringsdatum
2016-01-07

Arbetsuppgifter
Som registrator ingår du som en del i det centrala nämndsekretariatet. Du arbetar med central postöppning, registrering och diarieföring av handlingar främst avseende kommunfullmäktige och kommunstyrelse. Du ansvarar för akthantering, gallring och arkivering av handlingar tillhörande kommunstyrelsens diarium. I arbetet ingår även att bevaka att ärenden kommer upp för beslut i kommunstyrelsen, att stötta kommunsekreteraren med sammanställning och utskick av kallelser till kommunstyrelsen och dess arbetsutskotts sammanträden, expediering av beslut samt viss ärende- och beslutsuppföljning. Vi arbetar i dokument- och ärendehanteringssystemet Ciceron med inriktningen att ha helt digital ärendehanteringsprocess. Som registrator kommer du att ha en viktig roll i förvaltning och utveckling av systemet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har för tjänsten lämplig högskoleutbildning och/eller har erfarenhet av liknande arbete i en kommun eller inom annan offentlig förvaltning. Du har kunskaper om de lagar och förordningar som styr dokumenthantering i offentlig förvaltning som t ex offentlighets- och sekretesslagstiftning och personuppgiftslagen. Du ska vara så datorvan att du utan svårighet kan arbeta i ett modernt ärendehanteringssystem. Har du erfarenhet från just Ciceron är det ett plus.

Vi förutsätter att du som person är noggrann, strukturerad och stresstålig. Du har känsla för service, är självgående men har samtidigt lätt för att samarbeta med andra.

ÖVRIGT
Vi arbetar för en jämn köns- och åldersfördelning och för etnisk och kulturell mångfald i våra verksamheter. Vi är övertygade om att mångfald leder till utveckling.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Deltid. 75% ev. med möjlighet till utökning Dagtid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-29
Ange följande referens när du ansöker: A531327
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna-Karin Sonesson, Samordnings- och utveckling 0457-61 89 79

Facklig kontakt
Anna-Lena Andersson, Vision 0457-61 81 38
Johan Sandevärn, SSR 0457-61 89 74

Företag
Ronneby kommun, Samordning, Utveckling, Sekretariat

Adress
Ronneby kommun, Samordning, Utveckling, Sekretariat
Karlshamnsvägen 4
37280 RONNEBY

Kontorsadress
37280 Ronneby

Jobbnummer
2602927

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ronneby kommun, Samordning, Utveckling, Sekretariat

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ronneby kommun, Samordning, Utveckling, Sekretariat: