Registrator

Strängnäs kommun, Samhällsbyggnadskontor / Administratörsjobb / Strängnäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Strängnäs, Knivsta, Enköping, Eskilstuna, Nykvarn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Strängnäs kommun, Samhällsbyggnadskontor i Strängnäs

Strängnäs kommun utvecklar individen, verksamheten och samhället! Våra 2 300 medarbetare verkar i en dynamisk organisation som gärna prövar nya vägar för att nå sina mål.
Kommunens 33 800 invånare bor i attraktiva tätorter som Strängnäs, Mariefred, Åkers Styckebruk och Stallarholmen, eller i mindre orter med landsbygdskaraktär. Till Stockholm tar du dig på mindre än en timme.

Samhällsbyggnadskontorets främsta uppgift är att planera för samt förvalta och utveckla ett ekologiskt, socialt och ekonomiskt hållbart samhälle.

Publiceringsdatum
2015-03-06

Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som registrator blir att ansvara för registratur samt andra arbetsuppgifter inom området administration och kontorsservice. Det innebär registrering av inkommande och utgående post.
Även andra administrativa arbetsuppgifter kan komma ifråga som behövs för att kontorets administrativa stöd ska fungera.

Kvalifikationer
Du lyckas bäst hos oss om du drivs av att arbeta i serviceinriktad roll där du levererar mervärde åt chefer och kollegor. Du har en mycket god förmåga att arbeta självständigt, ta egna initiativ samt hantera flera arbetsuppgifter samtidigt. Arbetet förutsätter även en god samarbetsförmåga och flexibilitet. Du är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt och trivs med att skapa ordning och reda. Dessutom är du öppen och tydlig i din kommunikation samt engagerad i din egen och organisationens utveckling.

Utbildningsbakgrund
Du har en gymnasieexamen med samhällsvetenskaplig eller administrativ inriktning. Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom administration.

Erfarenheter
Du har mycket goda datorkunskaper, i synnerhet gällande Officepaketet.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med liknande arbetsuppgifter som ex. posthantering, registrering och nämndadministration. Det är även meriterande om du tidigare arbetat med moderna ärende- och dokumenthanteringssystem, som exempelvis LEX.
Dessutom ser vi gärna att du har ett intresse för att arbeta med digitalisering och teknikutveckling inom ärende- och dokumenthantering.

Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift.
Vi kommer att fästa stor vikt på personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Arbetstiden är rökfri. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behövs i kommunens omställningsarbete. , upphör: 2015-12-31 .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-20
Ange följande referens när du ansöker: 65/15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marie Jonsson, tf Miljöchef 0152-29365
Mats Elfdahl, Personalvetare 0152-29197

Facklig kontakt
Samira Kello, Vision 0152-29312

Företag
Strängnäs kommun, Samhällsbyggnadskontor

Adress
Strängnäs kommun, Samhällsbyggnadskontor
Nygatan 10
64580 Strängnäs

Kontorsadress
Nygatan 10 64580 Strängnäs

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2193686

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Strängnäs kommun, Samhällsbyggnadskontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Strängnäs kommun, Samhällsbyggnadskontor: