Registrator

AB Storstockholms Lokaltrafik / Biblioteksassistentsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla biblioteksassistentsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AB Storstockholms Lokaltrafik i Stockholm

Registrator

Vi söker dig som har ett genuint intresse och erfarenhet av dokumenthantering och som sporras av att få möjlighet att bidra till förbättringsinsatser.

För två år sedan startade vi resan från landstingsägt bolag till att bli en modern och transparent förvaltning. En del i resan var att införa ett gemensamt arbetssätt kring dokument- och ärendehantering, samt ett nytt IT-stöd för hantering av diarium, styrande dokument och avtal. Vi har kommit en bra bit på väg, men en hel del utvecklingsarbete pågår.

Hur skapar vi förutsättningar för att våra handlingar är så spårbara och transparanta som möjligt? Hur ska vi fortsätta arbetet med implementeringen av vår elektroniska dokumenthantering? Hur kan vi stötta organisationen med information och utbildningsinsatser på bästa sätt? Det är frågor som vi på kansliet funderar på till vardags.

Rollen som registrator är under förändring, med målet att på sikt arbeta mer som dokumentcontroller, nu när fler ärenden digitaliseras. Vi söker nu en registrator/dokumentcontroller med hög servicenivå som vill fortsätta den administrativa utvecklingen och bidra till att föra kunskapen om dokumenthantering vidare internt. Tillsammans med övriga registratorer, arkivarie och dokumentstrateg utgör ni expertkompetensen inom dokumenthantering inom förvaltningen.

Publiceringsdatum
2014-12-09

Om tjänsten
Som registrator innehar du en viktig servicefunktion inom organisationen och stöttar chefer och handläggare av ärenden i diarieföring och annan dokumenthantering.

Arbetet innebär även kontakter med medarbetare och allmänheten i samband med tillgängliggörande av handlingar i enlighet med offentlighetsprincipen.

Registratorn ansvarar för att följa upp och säkra kvaliteten inom sitt område samt medverkar i upprättandet av rutiner för arbetet som rör diarieföring och dokumenthantering.

Under 2013-2014 har ett nytt arbetssätt för dokumenthanteringen tagits fram och arbetet med att implementera detta i organisationen pågår fortfarande. Du kommer delta i arbetet med implementeringen av vårt nya ärendehanteringssystem (Platina) och medföljande arbetssätt, genom att till exempel hålla i utbildningar i ämnet dokumenthantering och diarieföring.

Bland dina arbetsuppgifter ingår även:

• Öppna inkommande post och e-post samt preparera för scanning
• Scanna in registrerade handlingar
• Registrera inkomna handlingar/inkomna ärenden och fördela till handläggare
• Genomföra en första sekretessbedömning vid behov
• Avsluta och registrera diarieförda handlingar och ärenden
• Ge service till allmänhet, massmedia och medarbetare genom att ta fram och lämna ut allmänna handlingar.
• Utbilda handläggare om regelverket kring trafikförvaltingens diarieföring och använding/tillämpning av Platina
• Stötta dokumenthanteringsförvaltningen med förbättringar och utveckling.
• Kvalitetssäkra och följa upp handläggningstider

Bakgrund
Huvuddelen av uppdraget kretsar kring dokumenthantering och ordning och reda i olika former. Vi söker därför en person med intresse för och kunskap inom dokumenthantering. Vi söker dig som har en registrators- eller arkivarieutbildning eller annan för tjänsten relevant utbildning och du har gärna två års erfarenhet av att arbeta som registrator/arkivarie eller liknande roll inom dokumenthantering.

Du bör ha kunskap om, erfarenhet av och ett genuint intresse för tillämpning av offentlighetsprincipen, offentlighets- och sekretesslagen, förvaltningslagen och arkivlagen. Du har goda kunskaper i användning av IT-stöd och det är meriterande om du har erfarenhet av elektronisk ärende- och dokumenthantering.

Du serviceinriktad och pedagogisk och är bekväm med att hålla utbildningar och prata inför större grupper. Erfarenhet av att hålla i utbildningar inom dokumenthantering ses som meriterande.

Arbetet ställer stora krav på din förmåga att snabbt sätta dig in i uppgifter och förstå sammanhang, varvid det är viktigt att du har god samarbetsförmåga och fallenhet för struktur, ordning och reda. Därtill har du mycket goda kunskaper i det svenska språket, såväl muntligt som skriftligt. 

Information och ansökan

I den här rekryteringen samarbetar vi med Manpower. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Paola Esparza, tfn; 08-452 33 09.

Fackliga kontaktpersoner för SACO är Richard Björk, tfn; 08-686 3779 och för Vision Arne Grundberg, tfn; 08-686 1888.

Ansök och bifoga ditt CV så snart som möjligt då rekrytering sker löpande, dock senast den 18 januari.

Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Lön efter överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-01-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
AB Storstockholms Lokaltrafik

Adress
AB Storstockholms Lokaltrafik
Lindhagensgatan 100
10573 Stockholm

Kontorsadress
Lindhagensgatan 100

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2096317

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AB Storstockholms Lokaltrafik

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AB Storstockholms Lokaltrafik: