Registrator

Hälso- och sjukvårdsnämndernas kansli, Göteborg / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hälso- och sjukvårdsnämndernas kansli, Göteborg i Göteborg

Hälso- och sjukvårdsnämndernas kansli är en del av Västra Götalandsregionen. Vi har som uppgift att stödja de tolv hälso- och sjukvårdsnämnderna i Västra Götalandsregionen. Nämnderna företräder befolkningen och har ett samlat ansvar för att främja befolkningens hälsa och verka för vård på lika villkor.

Från 1 januari 2015 sker en politisk organisationsförändring vilket innebär att Hälso- och sjukvårdsnämndernas kansli har som uppgift att stödja fem hälso- och sjukvårdsnämnder i Västra Götalandsregionen.

Vi söker registrator till förvaltningen som ska hantera samtliga fem myndigheters diarier.

Tjänsten är placerad i Göteborg men eftersom förvaltningen har kontor även i Borås, Mariestad och Uddevalla innebär tjänsten även en del resor.

Tjänsten som registrator är ny inrättad och kommer att ingå i administrativa avdelningen och är underställd den administrativa chefen. Registratorn kommer att ingå i ett team kring internt stöd och service och arbeta nära förvaltningsledningen, handläggare och nämndsekreterare.

Publiceringsdatum
2014-10-01

Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna är breda och består av posthantering, scanning och diarieföring av allmänna handlingar i regionens nya diarie- och ärendehanteringssystem Public 360, sekretessprövning och utlämnande av allmän handling, arkivhantering för myndigheterna, telefonförfrågningar från allmänhet och media gällande nämndernas ärenden.

Arbetsuppgifterna består också i att förmedla information internt och externt till personal, politiker och allmänhet, bistå förvaltningen med kunskap om relevant lagstiftning för det administrativa området, utbilda och stödja medarbetare i diarieföring, ärendeberedning och arkivfrågor.

Som registrator har du även som uppgift att dokumentera och standardisera rutiner utifrån reglementen och lagstiftning inom området, medverka i uppdrag/projekt inom ramen för kansliets administrativa verksamhet, ansvara för kontakter med Regionservice diarium samt att ingå i regionens nätverk för registratorer.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleexamen i arkivvetenskap och offentlig förvaltning eller annan examen som bedöms likvärdig. Du har minst 2 års erfarenhet av att arbeta som registrator inom offentlig förvaltning. Du har även erfarenhet av att handlägga och utreda egna ärenden inom offentlig verksamhet. Erfarenhet av att arbeta med diarie- och ärendehanteringssystemet Public 360 eller liknande IT-stöd är meriterande.

Du behöver ha en uttalade känsla för service, vara flexibel och uppskatta att arbeta i en teamorganisation men också vara självständig. Organisatoriskt sinnelag, noggrannhet, tillförlitlighet och integritet är egenskaper vi värdesätter liksom öppenhet och intresse för administrativ utveckling. Då vi precis är på väg att införa ett nytt IT-stöd är det viktigt att du med lätthet kan hjälpa till och lära ut detta till andra. Personlig lämplighet kommer att väga tungt vid tillsättningen.

Viktigt för tjänsten är att du innehar B-körkort.

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Läs om våra gemensamma värderingar och Personalvision 2021 på http://www.vgregion.se/PV2021

Så ansöker du
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal

Arbetstider och omfattning
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-10-24
Ange följande referens när du ansöker: 2014/4253
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Wernstål, Administrativ chef 0738-23 08 99
Maria Engström, Planeringssekreterare 010-44 11 375

Facklig kontakt
Vision Sune Olsson 010- 44 11 393
SACO Gunilla Movérus 010-441 36 53

Företag
Hälso- och sjukvårdsnämndernas kansli, Göteborg

Adress
Hälso- och sjukvårdsnämndernas kansli, Göteborg
Diariet, Regionens Hus
54287 Mariestad

Kontorsadress
Diariet, Regionens Hus

Jobbnummer
2014771

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hälso- och sjukvårdsnämndernas kansli, Göteborg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hälso- och sjukvårdsnämndernas kansli, Göteborg: