Registrator

Göteborgs universitet / Administratörsjobb / Göteborg
2014-08-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Registrator" (publicerad 2022-11-23) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs universitet i Göteborg, Partille, Lysekil, Uddevalla, Vänersborg eller i hela Sverige

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 37 000 studenter och 6 000 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid. Enheten för arkiv och registratur ingår i Gemensamma förvaltningen och har som uppgift att se till att myndigheten uppfyller de krav på hantering av allmänna handlingar, diarieföring och arkivering som finns i lagar och förordningar. Enheten består av registratur och arkivfunktion. Registraturet sköter universitetets diarieföring och ger stöd och råd till de samordnare i verksamheten som registrerar handlingar i det gemensamma ärende- och diarieföringssystemet. Arkivfunktionen utarbetar riktlinjer och ger stöd i hur arkivmaterialet på universitetet ska hanteras, och ansvarar för de centrala arkiven.

Publiceringsdatum
2014-08-08

Dina arbetsuppgifter
Uppdraget som registrator handlar om informationshantering i offentlig förvaltning. Här får du använda din administrativa förmåga i samband med att du arbetar med diarieföring och utsökning av handlingar och ärenden. Du ingår i ett team av registratorer och förväntas arbeta effektivt och självständigt utifrån ett gemensamt arbetssätt. Bland de dagliga arbetsuppgifterna ingår hantering av universitetets centrala post både digitalt och i pappersform, skanning av inkommande och utgående handlingar. Du arbetar med dokumenthantering från registrering och fördelning av ärenden till förvaring av handlingar i närarkiv. Du fungerar som kvalitetscontroller för registrering och avslut av diarieförda handlingar samt support för samordnare/handläggare. Service och bemötande är en viktig del av arbetet och du bemannar support via e-post och telefon. Som registrator arbetar du både internt och externt. Internt ger du råd och stöd till universitetets anställda i frågor som rör dokument- och ärendehantering, inklusive det gemensamma systemet. Externt arbetar du med att lämna ut allmänna handlingar till medborgare, myndigheter och media. Ärendehanteringen är till största delen digital. Som registrator arbetar du därför mycket vid datorn. Kommunikation sker via e-post i programmet Outlook. Klassificering och diarieföring utförs i ett elektroniskt ärende- och dokumenthanteringssystem (W3D3, benämnt "Gudok"). I arbetsuppgifterna ingår att ge information och internutbildning om diarieföringsfrågor samt deltagande i utvecklingen av universitetets dokumenthantering. Andra administrativa uppgifter som förekommer på enheten kan ingå i anställningen. I registrators arbete ingår enstaka arkivuppgifter: hämta fram pappersoriginal från närarkiv (när de inte finns digitalt), t.ex. för utlämnande av allmän handling.

Utbildning och erfarenhet
Vi tror att du har högskoleutbildning med lämplig inriktning. Du bör också ha erfarenhet från arbete med diarieföring eller annan erfarenhet som kan prövas likvärdig. Kunskap om högskoleområdet och Göteborgs universitets organisation är meriterande, samt även kunskap om det regelverk som styr hanteringen av en myndighets handlingar. Mycket god datorvana krävs. Vi ser gärna att du har vana av att arbeta med programvara för ärendehantering, särskilt ärendehanteringssystemet W3D3 är meriterande. Det är viktigt att du är serviceinriktad och har en kommunikativ förmåga. Du ska ha bra kunskaper i svenska språket och god förmåga att kommunicera i både tal och skrift. Som person tror vi att du är utåtriktad, kan arbeta självständigt och har förmågan att ha en helhetssyn på verksamheten. Du är självgående, effektiv och noggrann och trivs bra i situationer då många saker inträffar samtidigt. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Till och med 2015-08-31

Tillträde
Snarast

Ersättning
Fast lön
Individuell lönesättning tillämpas.

Så ansöker du
Ansökan sker via vår hemsida. Inför rekryteringsarbetet har Göteborgs universitet tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ange följande referens när du ansöker: PET 2014/240

Kontakt
tf Enhetschef Gustav Bertilsson Uleberg 031-786 5250

Företag
Göteborgs universitet

Adress
Göteborgs universitet
Box 100
40530 GÖTEBORG

Kontorsadress
Vasagatan 33

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 031-7860000

Jobbnummer
1957343

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs universitet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs universitet: