Registrator
Kungälvs kommun, Kommunkansli och Juridik / Administratörsjobb / Kungälv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kungälv,
Göteborg,
Partille,
Lerum,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungälvs kommun, Kommunkansli och Juridik i Kungälv Med hjärtat i historien och blicken mot framtiden är vi en kraftigt växande kommun i Göteborgsregionen. Här finns över 42 000 invånare, två fästningar, handelsstaden Kungälv och seglingsmetropolen Marstrand, allt detta en kvart från centrala Göteborg.
Kungälvs kommun är en värderingsstyrd organisation med medborgarfokus, helhetssyn och lärande som våra kärnvärden.
Enheten för kommunkansli och juridik arbetar förvaltningsövergripande och har ansvar för frågor som rör dokument- och ärendehantering, arkiv, nämndadministration och juridik.
Vi ger råd, service och internutbildning inom våra verksamhetsområden. Vi har ett modernt arbetssätt och ligger långt framme inom området digital ärendehantering.
Publiceringsdatum2014-08-08ArbetsuppgifterArbetet som registrator innebär att du gör kvalificerade bedömningar av vilka handlingar som ska registreras, gör sekretessbedömningar och påbörjar och avslutar ärenden.
Du ansvarar för att registreringen och hanteringen av allmänna handlingar genomförs på ett rättssäkert sätt med god kvalitet.
Det innebär också att du bevakar att myndigheten på ett adekvat sätt fullgör sina skyldigheter vad gäller en korrekt hantering av allmänna handlingar.
Du arbetar i ett team tillsammans med övriga registratorer.
Tjänsten innebär service till media, medborgare och förtroendevalda, samt support och vägledning till tjänstemän i kommunens olika verksamheter.
KvalifikationerVi söker dig som är arkivarie- eller registratorsutbildad eller har en likvärdig högskoleutbildning alternativt god vana av registratorsarbete.
Du har god datorvana och erfarenhet av att arbeta i ärende- och dokumenthanteringssystem.
Arbetet som registrator kräver att du är strukturerad, noggrann och effektiv samt van vid att arbeta självständigt.
Vi ser också att du är en person med hög integritet, som har förmåga att förmedla information och kunskap till andra om de lagar och regler som styr myndigheters hantering av allmänna handlingar.
Det är viktigt att du har en tillåtande attityd till andra människor och lätt för att samarbeta.
Personliga kvalifikationer såsom hög integritet, mångsidighet, social kompetens och förmåga att tänka utanför ramarna värdesätts.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Ansökan tas endast emot digitalt via offentligajobb.se.
Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.
Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.
Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
KUNGÄLVS KOMMUN HAR UPPHANDLADE AVTAL.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-08-22
Ange följande referens när du ansöker: A412931
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKathrin Ahlstedt, Kanslienhetschef 0303 - 23 95 57
Facklig kontaktMartin Rahl, JUSEK 0303-23 96 73
Sabina Johansson, Vision 0303-23 96 44
FöretagKungälvs kommun, Kommunkansli och Juridik
AdressKungälvs kommun, Kommunkansli och Juridik
Box 666
44218 Kungälv
KontorsadressStadshuset KUNGÄLV
Jobbnummer 1956577
Observera att sista ansökningsdag har passerat.