Registrator

Landskrona stad, Juridiska avdelning / Administratörsjobb / Landskrona
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Landskrona, Svalöv, Kävlinge, Helsingborg, Bjuv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landskrona stad, Juridiska avdelning i Landskrona

I Landskrona stad arbetar vi efter vår värdegrund BRA, där B står för bemötande, R för resultat och A för ansvar. BRA är fundamentet som alla våra medarbetare bär med sig i sitt arbete och sina möten med kommuninvånare, kollegor, myndigheter och andra aktörer. Vi har ett professionellt och respektfullt bemötande, oavsett vem vi möter. Vi strävar kontinuerligt efter att bli en mer attraktiv och jämlik arbetsgivare, där vår värdegrund avspeglar sig i all vår verksamhet.Vi vet, att olikheter bland oss medarbetare berikar och utvecklar. Med vår personalpolitik skapar vi en BRA arbetsplats där du känner arbetsglädje och stolthet, har inflytande, lust att lära och möjlighet att utvecklas.Och det är - precis som vår värdegrund - BRA

VÄLKOMMEN TILL OSS!

Publiceringsdatum
2014-05-19

Arbetsuppgifter
Landskrona stads juridiska enhet, som består av tio personer, tillhör kommunstyrelsens förvaltning Stadsledningskontoret. Förvaltningen har till uppgift att leda, samordna, styra och följa upp den samlade kommunala verksamheten samt utgöra ledningsstöd till kommunstyrelsen. Juridiska enheten ansvarar för kommunens centrala administration och har ansvar för bl.a. ärendeberedning, sekreterarskap i kommunstyrelsen och kommunfullmäktige, juridisk rådgivning som rör den kommunala verksamheten, förtroendemannaregister, centralarkivet samt överförmyndarverksamheten.

Vi söker en kvalificerad administratör/registrator då kommunen nu står inför en övergripande förändring avseende digitalisering av ärendehanteringen och nämndadministrationen. Under hösten 2014 kommer såväl ett nytt ärendehanteringssystem (ephorte) som breddinförande av läsplattor till de förtroendevalda att införas.

Tjänsten innefattar huvudansvaret för all registrering, klassificering och administration av kommunstyrelsens post/e-post och ärenden i systemet. Du kommer att tillsammans med stadens interna systemägare att ansvara för driften av ärendehanteringssystemet. Vidare kommer du att ha ansvar för säkerställandet av att handlingar hanteras och registreras enligt gällande regelverk, hantera interna och externa förfrågningar om dokument och dokumenthantering samt information om registrerade ärenden/handlingar till allmänheten, myndigheter och media. Du kommer även att vara förvaltningens arkivredogörare med ansvar för att avsluta och arkivera ärenden.
Arbetet kommer att utföras i nära samarbete med samtliga kollegor på enheten. Då uppstartsfasen av systemet nu pågår kommer du inledningsvis ha ett mycket nära samarbete med projektledaren för systeminförandet samt projektgruppen, med representanter från samtliga förvaltningar. I samband med införandet kommer du också att vara delaktig i att ta fram kommungemensamma rutiner för ärende- och dokumenthantering. I rollen som stadens huvudregistrator kommer du att ha ansvar för att genom ett registratorsnätverk inom kommunen utveckla och kvalitetssäkra registratorsfunktionen inom samtliga förvaltningar.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har administrativ utbildning, gärna högskoleutbildning med inriktning på offentlig förvaltning, samhällsvetenskap/statsvetenskap och/eller juridik och minst några års erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter. Du ska ha kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet. Det är viktigt att du är självgående och har ett strukturerat arbetsätt samt förmåga att fatta egna beslut. Noggrannhet och ordningssinne är förutsättningar för genomförande av arbetsuppgifterna. Du måste ha en god förmåga att uttrycka dig i skrift. Det är viktigt att du kan samverka med andra på ett professionellt och serviceinriktat sätt.

Erfarenheter av arbete i en politiskt styrd organisation, ärendehanteringssystem och hög datorkunskap är meriterande.

För att trivas i rollen krävs att du tycker om att ha med människor att göra, du respekterar och godtar människors olikheter. Du måste också vara bekväm med att arbetsuppgifter och arbetsbelastning varierar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställningens omfattning:
Befattningen är på heltid och tills vidare.

Tillträde snarast.
Välkommen med din ansökan (ange gärna löneanspråk) via vår hemsida, www.landskrona.se under "Lediga jobb".

Sista ansökningsdagen är den 8 juni 2014. Löpande urval kommer att tillämpas. Intervjuer planeras ske v 24-26 med ev. arbetspsykologisk analys och återkoppling v 26-27.

ÖVRIGT
Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan, då den bedöms gentemot andra sökande. En ansökan till Landskrona stad är en allmän handling.
Läs mer om oss på: landskrona.se/Jobba hos oss

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-06-08
Ange följande referens när du ansöker: A397785
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marie Pettersson, Stadsjurist/avdelningschef 0418-47 00 82
Agneta Clarén Fristedt, Kanslijurist 0418-47 00 52

Facklig kontakt
Fackliga representanter nås via kommunens växel 0418-47 00 00

Företag
Landskrona stad, Juridiska avdelning

Adress
Landskrona stad, Juridiska avdelning
261 80 LANDSKRONA
26180 LANDSKRONA

Kontorsadress
Stadshuset, Drottninggatan 7 26180 LANDSKRONA

Jobbnummer
1880037

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landskrona stad, Juridiska avdelning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landskrona stad, Juridiska avdelning: