Registrator

Sveriges Domstolar, Hyres- och arrendenämnden i Stockholm / Administratörsjobb / Stockholm
2013-11-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Registrator" (publicerad 2017-12-19) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sveriges Domstolar, Hyres- och arrendenämnden i Stockholm i Stockholm

Hyresnämnden medlar i tvister som rör bostäder och lokaler. Hyresnämnden fattar också beslut i vissa frågor, till exempel rätten att hyra ut en lägenhet i andra hand.

Hyres- och arrendenämnderna är myndigheter inom Sveriges Domstolar.
Hyresnämnderna handlägger tvister som rör bostäder och lokaler, t ex tvister mellan hyresvärd och hyresgäst eller mellan bostadsrättsförening och bostadsrättsinnehavare. Arrendenämnderna handlägger tvister mellan jordägare och arrendator. Hyresnämnden och arrendenämnden finns i samma lokal och har samma personal. Mer om nämndernas verksamhet finns på www.hyresnamnden.se

Nämnden i Stockholm har ca 30 anställda. På den administrativa enheten tjänstgör 5 anställda, varav en är chef för enheten. Personalen i övrigt består av hyresråd, gruppjurister, beredningssekreterare och nämndsekreterare. Nämndens verksamhetsområde omfattar Stockholms och Gotlands län.

Publiceringsdatum
2013-11-14

Arbetsuppgifter
I arbetet som registrator ingår att vara arbetsledare för anställda på registreringsenheten samt att skapa och vidareutveckla rutiner för arbetet på enheten. Sedvanliga arbetsuppgifter som postöppning, diarieföring, arkivering ingår samt framtagande av statistik. I arbetet ingår också att ge service till allmänheten och till våra ärendehandläggande enheter.

Kvalifikationer
Den vi söker har lägst treårig teoretisk gymnasieutbildning, god förmåga att uttrycka sig skriftligt och muntligt och är van att arbeta vid pc. Viktiga egenskaper är noggrannhet, förmåga att prioritera bland arbetsuppgifter, ett serviceinriktat och professionellt bemötande samt att både kunna arbeta självständigt och i samarbete med andra. Erfarenhet av liknande arbete vid domstol eller i annan offentlig verksamhet värdesätts i rekryteringen liksom kunskaper om de regler som styr dokumenthantering inom dessa verksamheter. Den sökande ska ha erfarenhet av att arbetsleda en mindre enhet.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde 1 februari 2014 eller enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-12-13
Ansökan skickas till:
Hyresnämnden i Stockholm
Box 8301
104 20 Stockholm
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Ange följande referens när du ansöker: 125-13
Ansökan kan skickas till e-postadress: hyresnamndenistockholm@dom.se

Kontakt
Marie Adlén Lilja, Chefsadministratör 08-561 665 03

Facklig kontakt
Camilla Hallberg, ST, Beredningssekreterare 08-561 665 13
Kristian Eriksson, Jusek, Hyresråd 08-561 665 38

Företag
Sveriges Domstolar, Hyres- och arrendenämnden i Stockholm

Adress
Sveriges Domstolar, Hyres- och arrendenämnden i Stockholm
Box 8301
10420 Stockholm

Jobbnummer
1703370

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sveriges Domstolar, Hyres- och arrendenämnden i Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sveriges Domstolar, Hyres- och arrendenämnden i Stockholm: