Registrator
Göteborgs universitet / Administratörsjobb / Göteborg
2013-09-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Registrator" (publicerad 2022-11-23) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs universitet i Göteborg,
Partille,
Lysekil,
Uddevalla,
Vänersborg eller i
hela Sverige Kort beskrivning av företaget:
Göteborgs universitet är ett av de stora i Europa med drygt 38 000 studenter och 6 000 anställda. Verksamheten bedrivs i vetenskapsområden, till allra största del i centrala Göteborg. Utbildningen och forskningen har stor bredd och hög kvalitet - det vittnar sökandetryck och Nobelpris om.
Enheten för arkiv och registratur tillhör område Administrativt stöd och har som uppgift att tillse att myndigheten uppfyller de krav på hantering av allmänna handlingar, diarieföring och arkivering som finns i lagar och förordningar. Enheten består av registraturet och arkivfunktionen. Registraturet sköter universitetets diarieföring och ger stöd och råd till de samordnare i verksamheten som registrerar handlingar i diarieföringssystemet. Arkivfunktionen ger ut riktlinjer och ger stöd i hur arkivmaterialet på universitetet ska hanteras, och ansvarar för de centrala arkiven. Enheten består av tio medarbetare.
Arbetsplats: Enheten för arkiv och registratur
Beskrivning av arbetsuppgifter:
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av:
• Öppna universitetets centrala post, både digitalt och i pappersform och skanna inkommande och utgående handlingar
• Diarieföring
• Arkivering av diarieförda handlingar
• Utlämning av allmän handling
• Information om och internutbildning i diarieföringsfrågor
• Delta i utvecklingen av universitetets dokumenthantering
Andra administrativa uppgifter som förekommer på enheten kan ingå i anställningen.
Beskrivning av kvalifikationer:
• Högskoleutbildning med lämplig inriktning eller motsvarande
• Mycket goda kunskaper om diarieföring i statlig myndighet
• Kunskaper om det regelverk som styr hanteringen av en myndighets handlingar
• Goda datorkunskaper
Kunskap om högskoleområdet, Göteborgs universitets organisation och ärendehanteringssystemet W3D3 är meriterande.
Som person tror vi att du är utåtriktad, har lätt för att samarbeta samt har förmågan att ha en helhetssyn på verksamheten. Du är självgående, effektiv och noggrann och trivs bra i situationer då många saker inträffar samtidigt. Det är viktigt att du är serviceinriktad, har initiativkraft och kan utveckla ditt arbete. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Goda kunskaper i svenska språket krävs.
Publiceringsdatum2013-09-24Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid
TillträdeSnarast
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-10-08
Individuell lönesättning tillämpas. Universitetet främjar jämställdhet, jämlikhet och mångfald.
Ansökan sker elektroniskt via vår hemsida:
www.gu.seAnge följande referens när du ansöker: PET 2013/352
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Kontakttf enhetschef Maria elmlund 031 786 65 49
Facklig kontaktOFR/S Stefan Schedin, 031-786 11 67
stefan.schedin@gu.seSACO: Martin Selander 031-786 19 87
martin.bjorkman@gu.seFöretagGöteborgs Universitet
AdressGöteborgs Universitet
Box 100
40530 GÖTEBORG
KontorsadressVasagatan 33
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 031-7860000
Jobbnummer 1660332
Observera att sista ansökningsdag har passerat.