Registrator

Göteborgs universitet / Administratörsjobb / Göteborg
2013-09-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Registrator" (publicerad 2022-11-23) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs universitet i Göteborg, Partille, Lysekil, Uddevalla, Vänersborg eller i hela Sverige

Kort beskrivning av företaget:
Göteborgs universitet är ett av de stora i Europa med drygt 38 000 studenter och 6 000 anställda. Verksamheten bedrivs i vetenskapsområden, till allra största del i centrala Göteborg. Utbildningen och forskningen har stor bredd och hög kvalitet - det vittnar sökandetryck och Nobelpris om.

Enheten för arkiv och registratur tillhör område Administrativt stöd och har som uppgift att tillse att myndigheten uppfyller de krav på hantering av allmänna handlingar, diarieföring och arkivering som finns i lagar och förordningar. Enheten består av registraturet och arkivfunktionen. Registraturet sköter universitetets diarieföring och ger stöd och råd till de samordnare i verksamheten som registrerar handlingar i diarieföringssystemet. Arkivfunktionen ger ut riktlinjer och ger stöd i hur arkivmaterialet på universitetet ska hanteras, och ansvarar för de centrala arkiven. Enheten består av tio medarbetare.

Arbetsplats: Enheten för arkiv och registratur

Beskrivning av arbetsuppgifter:
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av:
• Öppna universitetets centrala post, både digitalt och i pappersform och skanna inkommande och utgående handlingar
• Diarieföring
• Arkivering av diarieförda handlingar
• Utlämning av allmän handling
• Information om och internutbildning i diarieföringsfrågor
• Delta i utvecklingen av universitetets dokumenthantering
Andra administrativa uppgifter som förekommer på enheten kan ingå i anställningen.

Beskrivning av kvalifikationer:
• Högskoleutbildning med lämplig inriktning eller motsvarande
• Mycket goda kunskaper om diarieföring i statlig myndighet
• Kunskaper om det regelverk som styr hanteringen av en myndighets handlingar
• Goda datorkunskaper
Kunskap om högskoleområdet, Göteborgs universitets organisation och ärendehanteringssystemet W3D3 är meriterande.
Som person tror vi att du är utåtriktad, har lätt för att samarbeta samt har förmågan att ha en helhetssyn på verksamheten. Du är självgående, effektiv och noggrann och trivs bra i situationer då många saker inträffar samtidigt. Det är viktigt att du är serviceinriktad, har initiativkraft och kan utveckla ditt arbete. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Goda kunskaper i svenska språket krävs.

Publiceringsdatum
2013-09-24

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid

Tillträde
Snarast

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-10-08
Individuell lönesättning tillämpas. Universitetet främjar jämställdhet, jämlikhet och mångfald.
Ansökan sker elektroniskt via vår hemsida: www.gu.se
Ange följande referens när du ansöker: PET 2013/352
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
tf enhetschef Maria elmlund 031 786 65 49

Facklig kontakt
OFR/S Stefan Schedin, 031-786 11 67 stefan.schedin@gu.se
SACO: Martin Selander 031-786 19 87 martin.bjorkman@gu.se

Företag
Göteborgs Universitet

Adress
Göteborgs Universitet
Box 100
40530 GÖTEBORG

Kontorsadress
Vasagatan 33

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 031-7860000

Jobbnummer
1660332

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs universitet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs universitet: