Registrator

Halmstads kommun, Stadskontoret / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Halmstads kommun, Stadskontoret i Halmstad

Halmstad är en populär turistort såväl som hemstad. Här bor 92 000 invånare som ständigt blir fler i en av landets mest expansiva regioner. Tillsammans med kommunens 7 800 medarbetare har du chansen att vara med och utveckla Halmstad som hemstad, kunskapsstad och upplevelsestad. Vi har fler än 70 yrkesgrupper som gör skillnad. Vill du vara med?

Stadskontoret förbereder och verkställer de kommunövergripande politiska besluten. Vår strävan är att bidra till en effektiv organisation med medborgarnas bästa i fokus. Vi samordnar, utvecklar och stödjer förvaltningar/bolag inom bl.a. områdena ekonomi, personal, upphandling, IT, kommunikation och samhällsutveckling.

Kanslisenheten tillhör Stadskontoret, vilket innebär en central placering i kommunorganisationen. Kansliet är kommunfullmäktiges och kommunstyrelsens sekretariat och ansvarar för kommunens centrala dokument- och ärendehantering.

Publiceringsdatum
2013-08-05

Arbetsuppgifter
Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?
Vi söker dig som skulle vilja vara med och utveckla framtidens diarium och registratoruppgifter. Vi kommer att gå in i ett förändringsarbete inom dokument- och ärendehantering och erbjuder möjligheten att vara med att forma det. Som registrator ansvarar du, tillsammans med övriga registratorer på kansliet, för posthantering och registreringen av verksamhetens handlingar. Du är även en viktig del av teamet som arbetar med ärendehantering. Arbetet innebär en nära kontakt med medarbetare, allmänhet och media. Du kommer att ge information och service som är kopplat till verksamheten och hantera interna och externa förfrågningar.

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har en gedigen erfarenhet av registrering, diarieföring och ärendehantering. Arbetet kräver god kunskap om de lagar och regler som gäller för kommunen. Erfarenhet från arbete i ärendehanteringssystem är meriterande.
Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du är van att arbeta i team och har lätt för att samarbeta, kommunicera och lösa problem på ett konstruktivt sätt. Du är lyhörd och visar stort intresse för verksamhetens utveckling. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du noggrann, serviceinriktad och engagerad, då det är viktigt att allt blir rätt. Vi ser gärna att du har en förmåga att bidra till en god gemenskap i en positiv och utvecklande arbetsmiljö.

Arbetstider och omfattning
Heltid. 100% Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-08-25
Halmstads kommun tillämpar rökfri arbetstid.
Ange följande referens när du ansöker: A343694
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mikael Petersson, Kommunsekreterare
Vibeke Österblad, Registrator

Facklig kontakt
Therese Wallgren, SSR 035-13 72 88
Helene Wangler, Vision 035-19 29 07

Företag
Halmstads kommun, Stadskontoret

Adress
Halmstads kommun, Stadskontoret
Box 153
30105 Halmstad

Jobbnummer
1617106

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Halmstads kommun, Stadskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Halmstads kommun, Stadskontoret: