Registrator

Polismyndigheten i Jönköpings län / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Jönköpings län i Jönköping, Nässjö, Eksjö, Värnamo eller i hela Sverige

Polismyndigheten i Jönköpings län söker en registrator med placering i Jönköping (DnrA074.537/2013). Sista ansökningsdag är 2013-06-09.

Om enheten
Rättsenheten är organisatoriskt placerad under avdelningen för verksamhetsstöd. Enheten består av ca 25 medarbetare. Hälften finns på tillståndssektionen och övriga direkt under enhetschefen. På enheten handläggs ett flertal ärenden såsom verksamhetsskyddsärenden, diarieföring och arkivering samt juridiska frågor.

Publiceringsdatum
2013-05-24

Dina arbetsuppgifter
Arbetet som registrator innebär att ta emot handlingar som kommer in till myndigheten via post, fax och e-post, att diarieföra dessa samt att sedan distribuera ut ärendet till berörd person/enhet för handläggning. Vidare ansvarar du för att ta emot och avsluta ärenden ifrån handläggare som du arkiverar i närarkivet. Du är också ansvarig för myndighetens sk hemliga diarium. Du ansvarar också för att rutiner och föreskrifter gällande diarieföring efterlevs och utvecklas. Arbetet är självständigt och du har både interna och externa kontakter. Arbetet bedrivs huvudsakligen i Polisens Ärende system (PÄr).

I arbetet kan du komma att delta och ibland driva de utvecklingsprojekt som registraturen och diariet står inför. På grund av att alla polismyndigheter är i införandefasen av PÄr kan själva momenten med att registrera och arkivera ärenden att förändras. Du kommer att arbeta nära vår arkivarie med arkivfrågor.

Kvalifikationer
Du har godkänd gymnasieutbildning och gärna utbildning som registrator. Det är ett krav att du har erfarenhet av diarieföring och ärendehantering och då gärna inom offentlig verksamhet. Meriterande är också om du har goda kunskaper om de lagar och förordningar som styr dokumenthantering inom offentlig förvaltning. Vi ser gärna att du har goda kunskaper inom PÄr systemet eller motsvarande diariesystem samt att du har mycket god datavana.

Arbetet innebär service och samarbete med många olika kontakter vilket ställer höga krav på din förmåga till samarbete, noggrannhet och struktur. Du är ansvarstagande och trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. Periodvis är arbetsbelastningen hög och därför behöver du vara stresstålig. Du har ett flexibelt samt initiativrikt förhållningssätt för att lösa de arbetsuppgifter som förekommer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Polismyndigheten i Jönköpings län tillämpar 6 månaders provanställning på alla tillsvidareanställningar. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning.
Myndigheten eftersträvar mångfald och vill ta tillvara de kvaliteter som jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi värnar om en rekrytering fri från diskriminering och som ger lika möjligheter för alla.

Upplysningar
För ytterligare information om arbetet är du välkommen att kontakta chefen Rättsenheten Sven Davidsson, 010-56 675 86.

Fackliga företrädare
ST: Staffan Eskilsson, telefon 070-581 08 73 eller SACO Tevfik Altonchi, 010-56 675 15

Ansökan
Du är välkommen med din ansökan innehållande personligt brev och cv/meritförteckning till jobbansokan.jonkoping@polisen.se . Ange diarienummer A074.537/2013 i e-postens ärendemening. Vid en eventuell intervju ska formella meriter som anges i ansökan kunna styrkas med intyg/betyg.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-06-09
Ange följande referens när du ansöker: DnrA074.537/2013
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobbansokan.jonkoping@polisen.se

Kontakt
Anna Ek, HR konsult 010-56 67 861 (telefon) anna-l.ek@polisen.se

Företag
Polismyndigheten i Jönköpings län

Adress
Polismyndigheten i Jönköpings län
55118 JÖNKÖPING

Kontorsadress
Vallgatan 3-5

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 11414
Faxnummer: 010-5668770
E-postadress: jobbansokan.jonkoping@polisen.se

Jobbnummer
1564004

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten i Jönköpings län

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten i Jönköpings län: