Registrator

Polismyndigheten i Gävleborgs län / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Gävleborgs län i Gävle, Sandviken, Söderhamn, Bollnäs, Hudiksvall eller i hela Sverige

Vi söker dig som vill bidra till att utveckla polismyndigheten till Sveriges modernaste myndighet!

Polismyndigheten i Gävleborgs län söker en registrator

Allmänt
Det övergripande målet för rättsväsendet är den enskildes rättssäkerhet och rättstrygghet. Målet för Polisen är att minska brottsligheten, öka människors upplevda trygghet och ge en god service. För att kunna nå dessa mål krävs goda ledare och engagerade medarbetare. Myndigheten lägger stor vikt på ledning och styrning av verksamheten, med fokus på ett kommunikativt och coachande ledarskap.

Polismyndigheten i Gävleborgs län har ca 600 medarbetare. Som registrator ingår du i den strategiska stödjande verksamheten och tillhör Controllerenheten. Registratorsfunktionen ska vara bemannad med två registratorer och är geografiskt placerad i polishuset i Gävle.

Om arbetet
Registratorsfunktionen ansvarar för att ta emot, granska och klassificera handlingar och ärenden som inkommer till myndigheten. Handlingarna registreras i det allmänna diariet och fördelas till olika handläggare inom myndigheten beroende av ärendets art. Även handlingar upprättade av myndigheten samt utgående handlingar klassificeras och registreras.

I arbetsuppgifterna ingår även bevakning av ärenden, framtagande av statistik och arkivläggning av allmänna handlingar i allmänna diariet och andra vanligen före-kommande arbetsuppgifter vid en registratur. Registratorsfunktionen ska lämna information och vara ett stöd för medarbetare inom myndigheten i frågor som rör ärenden i det allmänna diariet.

Publiceringsdatum
2012-10-06

Kravprofil för detta jobb
Du har lägst 3-årig gymnasiekompetens eller motsvarande
Du har utbildning relevant för arbetsuppgifterna eller motsvarande erfarenhet
Du har goda kunskaper om offentlighets- och sekretessfrågor
Du har goda kunskaper i Office-paketet (gärna dokumenterade)
Du har goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift

Meriterande är om du har erfarenhet av arbete som registrator inom offentlig sektor.

Vår syn på dig ? egenskaper och förhållningssätt
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker dig som är noggrann, har ordningssinne, är initiativrik och har utpräglad servicekänsla. Vi förutsätter att du har god samarbets- och kontaktförmåga och har lätt för att arbeta både självständigt och i grupp. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretess¬med-vetenhet.

Övrig information
Vi förutsätter att du är väl förtrogen med Polisens värdegrund och är beredd att arbeta i enlighet med denna. Värdegrunden återfinns på polisens hemsida: www.polisen.se

Vi erbjuder ett självständigt och utvecklande arbete där du möter kvalificerade arbetsuppgifter under stort mått av eget ansvar. Du får möjlighet att bidra till Polisens uppdrag ? att öka tryggheten och minska brottsligheten. Vi eftersträvar jämn könsfördelning och sätter värde på de kvaliteter som mångfald kan tillföra verksamheten.

Polismyndigheten erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.

Vid upprättande av sökandeförteckning kommer dina personuppgifter att registreras. Genom din ansökan godkänner du denna registrering.

Övrigt Anställningen är tillsvidare och provanställning tillämpas. Arbetet är förlagt till kontorstid med flexibel arbetstid.

Datum: Tillträde efter överenskommelse

Stationeringsort: Gävle

Lön: Individuell lönesättning tillämpas.

Säkerhetsklassning: Funktionen är skyddsklassad och

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-10-26
Ange följande referens när du ansöker: A 713-7035/12
Ansökan kan skickas till e-postadress: polismyndigheten.gavleborg@polisen.se

Kontakt
Kerstin Hansson, HR-chef, 010-5678378, kerstin.s-hansson@polisen.se

Företag
POLISMYNDIGHETEN I GÄVLEBORGS LÄN

Adress
POLISMYNDIGHETEN I GÄVLEBORGS LÄN
Box 625
80126 GÄVLE

Kontorsadress
S:a Centralgatan 1

Jobbnummer
1359053

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten i Gävleborgs län

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten i Gävleborgs län: