Registrator
Göteborgs Stad, Fastighetskontoret / Administratörsjobb / Göteborg
2012-06-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Registrator" (publicerad 2015-07-27) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, Fastighetskontoret i Göteborg Fastighetsnämnden ansvarar för Göteborgs mark- och bostadspolitik och har en central roll i stadens tillväxt och utveckling. Med markägarrollen som grund skapar vi förutsättningar för framtidens boende och näringsliv i Göteborg samt stärker Göteborgs roll som kunskapsstad. Fastighetskontoret är arbetsplatsen för dig som vill vara med i planeringen av Göteborgs framtid.
Fastighetskontoret har cirka 180 anställda med en bredd av kompetenser och erfarenheter. Vi strävar efter ökad mångfald och tror att människor presterar som bäst när både arbetsliv och privatliv får ta plats.
Vår vision: Tillsammans bygger vi staden
Publiceringsdatum2012-06-21ArbetsuppgifterI arbetet som registrator kommer du i kontakt med olika sorters intressanta handlingar som rör stadens utveckling. Som registrator öppnar du kontorets centrala post samt sorterar, registrerar och diarieför handlingar. Du kommer att ge service och lämna ut handlingar bland annat till tjänstemän, politiker och allmänhet. Du arbetar också med arkivläggning av handlingar och uppdatering av verksamhetssystem. Du kommer att delta i utredningsarbete inom enheten, till exempel genom att på uppdrag av handläggare, ledning och politiker söka i handlingar, göra sammanställningar och redovisa information.
Här får du möjlighet att både dela med dig av din sakkunskap och lära av andra för att fortsätta utvecklas i din roll. Du får stort eget ansvar med inblick i och närhet till stadens utveckling. Med andra ord, hos oss har du möjlighet att påverka. Våga anta utmaningen och bygg staden med oss!
KvalifikationerFör detta uppdrag behöver du ha en akademisk utbildning inom samhällsvetenskap, statsvetenskap eller liknande. Du behöver ha erfarenhet av att arbeta med elektroniska dokument och databaser. Erfarenhet av kommunal förvaltning och diarieföring samt inköp- och upphandling är en merit. Vi tror att du har en stor förmåga att kunna sammanfatta komplicerade texter för att formulera bra sökbegrepp i diariesystem. I detta uppdrag kommer du behöva ett välutvecklat ordningssinne och noggrannhet samt en god pedagogisk förmåga för att kunna föra det vidare. Du behöver kunna jobba självständigt och med hög integritet. Vi vill att du ska vara en person som ser helheten och vill bidra till utvecklingen av vår enhet för att hela tiden förbättra servicen till medborgare och anställda.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-08-31
Ange följande referens när du ansöker: A276088
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPertti Ruha, 031-368 12 21
Facklig kontaktIréne Persson, 031-368 11 91
Magnus Uhrberg, 031-368 12 30
FöretagGöteborgs stad, Fastighetskontoret
AdressGöteborgs stad, Fastighetskontoret
Jobbnummer 1279275
Observera att sista ansökningsdag har passerat.