Registrator

Stockholms stad; Kansliet / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad; Kansliet i Stockholm

Stockholms Stad
Norrmalm SDF
Kansliet

Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde.

Norrmalms stadsdelsförvaltnings kansli söker en kombination av registrator/arkivarie som också kan fungera som back up för nämndsekreterare.

Befattningen kommer att ge service internt till medarbetare och chefer i diarieföring och arkivfrågor. Tillse att förvaltningens registratur och arkiv sker enligt gällande lagar och beslut, och kunna finna praktiskt genomförbara lösningar på hur registratur och arkivvården ska bedrivas inom förvaltningen.Samt externt ge service till andra myndigheter, allmänhet och tredje person i form av hantering/utlämnande av allmänna handlingar.

1 plats(er).Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Samordningsansvar för registrering av inkomna och upprättade handlingar på förvaltningen enligt gällande postrutin och hanteringsanvisningar.
• Löpande registrera, hantera, bevara, leverera, redovisa, tillgängliggöra och värdera externa och interna handlingar.
• Agerar som administratör för förvaltningens ärendehanteringssystem
• Arbetar tillsammans med nämndsekreteraren för att bereda de ärenden och beslut som behandlas av nämnden, samt vara back up på nämndsammanträden och förberedande möten vid behov.
• Vara förvaltningens expert på dokumenthantering.

Minst 1 års arbetslivserfarenhet inom registratur och arkivområdet i offentlig verksamhet och erfarenhet av offentlighetsprincipen och offentlighets- och sekretesslagen.
Gärna erfarenhet från ärendehanteringssystem.
Erfarenhet av arbete med nämndberedning i politiskt styrd organisation.
Goda kunskaper i Officepaketet.

Vi ser gärna att du har god samarbetsförmåga, stresstålighet, är van att arbeta självständigt, är strukturerad och tydlig, har förmåga att se logiska mönster och samband i större sammanhang och har god servicekänsla, samt uppskattar stor variation i arbetsuppgifter och klarar av viss fysisk ansträngning.

Löneform: Månadslön.
Anställningsform: Tillsvidare.
Varaktighet: Tillsvidare.
Kansliet på Norrmalms stadsdelsförvaltning ger intern och extern service inom nämnd- och ärendehantering, är förvaltningens sakexperter gällande arkiv och registratur, och arbetar nära förvaltningens ledningsgrupp och olika avdelningar. Kansliet består av kanslichef/nämndsekreterare, en registrator, en utredningssekreterare och en arkivassistent på halvtid. På kansliet arbetar vi aktivt för att bli mer digitaliserade i syfte att hela tiden utveckla och förbättra verksamheten.

För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
kanslichef Maria Svedberg,08-508 09 014

Facklig repr nås via Norrmalms växel, 08-508 09 000 (facklig)

Tillträde: Tillträde enligt överrenskommelse.
Urvalsarbetet påbörjas under ansökningstidens gång.

Publiceringsdatum
2012-02-03

Arbetstider och omfattning
Heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-03-12
Ansökan skickas till:
Kansliet
Ange följande referens när du ansöker: A13730
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Stockholms stad; Kansliet

Adress
Stockholms stad; Kansliet
Norrmalm SDF

Jobbnummer
1148173

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad; Kansliet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad; Kansliet: