Regionupplysare

Region Gotland, Kundtjänst / Receptionistjobb / Gotland
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Gotland, Västervik, Valdemarsvik, Oskarshamn, Borgholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Gotland, Kundtjänst i Gotland

Gotland är en fantastisk plats att bo och leva på med ett rikt kulturliv, unik natur och en arbetsmarknad som präglas av entreprenörsanda. Idag är vi 57 000 invånare och vår förhoppning är att det i framtiden är ännu fler som valt att leva och bo här. På Gotland ansvarar Region Gotland för kommun- och landstingsuppgifter och har även det regionala utvecklingsansvaret. Inom Region Gotland arbetar ungefär 6000 engagerade medarbetare inom ca 240 olika yrken med att ge vård, omsorg, utbildning samt service till våra innevånare. Arbetet inom Region Gotland baseras på vår värdegrund som är förtroende, omtanke och delaktighet.

Välkommen att bli en av oss!

Som en del av Region Gotland utvecklar och erbjuder serviceförvaltningen effektiva tjänster som skapar värde för kunden. Vi månar om kvalitet och service, är tydliga i våra åtaganden och för en aktiv dialog med våra kunder. Våra verksamhetsområden är IT/telefoni, ledningsstöd, måltidsförsörjning samt logistik.

Region Gotlands arbetar för att utveckla kundservicen mot medborgarna under 2013. Hela regionen har ett gemensamt ansvar för att öka tillgängligheten och servicen utifrån kommande kundservicepolicy och riktlinjer.
Serviceförvaltningen ansvarar för den del av kundtjänsten som bemannar telefonifunktionen och receptionsdelen på Visborg vilka informerar och vägleder medborgarna och regionens verksamheter.
Arbetsplatsen är huvudsakligen i Hemse där telefonidelen av regionens kundtjänst är placerad men tjänstgöring sker även till viss del i receptionen i rådhuset på Visborg.

Publiceringsdatum
2012-12-18

Arbetsuppgifter
Som regionupplysare har du uppgiften att via telefon och besök ge god service till medborgare som tex söker information eller vill nå verksamheter i Region Gotland. Som stöd i ditt arbete har du sökmaterial som rör generella frågor regionens verksamheter hanterar.
Du förväntas kunna svara på frågor av väldigt varierande art. Förutom råd och stöd till medborgare förekommer en hel del administrativa arbetstuppgifter.

Kvalifikationer
Du är tekniskt kunnig, lättlärd och uttrycker dig väl i såväl tal som skrift både på svenska och engelska.
Vi söker dig som är engagerad, positiv och driven.
Som regionupplysare är du ofta den första kontakten med regionen och det är därför särskilt viktigt att du sätter kunden i fokus och tar initiativ till ett bra kundbemötande. Som person är du lösningsorienterad, serviceinriktad och har en positiv och glad attityd även i stressiga lägen.
Goda kunskaper om Region Gotlands verksamheter, vana vid administrativt arbete samt andra språkkunskaper är meriterande.

Gymnasieutbildning och kundserviceutbildning alternativt erfarenhet av att arbeta i kundtjänst.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enl ök.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-01-07
Inför rekryteringsarbetet har vi på Region Gotland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ange följande referens när du ansöker: A307113
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malgorzata Håkansson, Enhetschef 0498-26 90 81

Facklig kontakt
Jannice Svensson, Vision 0498-26 98 67

Företag
Region Gotland, Kundtjänst

Adress
Region Gotland, Kundtjänst
62181 VISBY

Jobbnummer
1420484

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Gotland, Kundtjänst

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Gotland, Kundtjänst: