Regionsansvarig säljare

Platsa AB / Säljarjobb / Stockholm
2022-05-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Regionsansvarig säljare" (publicerad 2022-06-08) ⬅️


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Platsa AB i Stockholm, Örebro, Söderhamn, Götene, Växjö eller i hela Sverige

Är du resultatinriktad säljare inom B2B som drivs av att skapa och utveckla långsiktiga affärsrelationer? Söker du dessutom en nyckelposition där du är med och driver fortsatta utvecklingen framåt för en ökad tillväxt och lönsamhet? Nu söker vi dig som vill vara med på en fantastiskt spännande resa och ta Intergate till nästa nivå i region öst. Låter det intressant? Läs mer om tjänsten och vem vi söker.

Om Intergate AB
Intergate AB är på en utvecklingsresa full av möjligheter! En resa där engagerade och passionerade medarbetare är med och förändrar branschen, utvecklar verksamheten och omdefinierar framtidens säkerhetslösningar. Innovation och hållbarhet är kärnan i vårt arbete. Vi säljer och levererar toppmoderna automatiserade säkerhetslösningar inom fordon och persontrafik till högprofilskunder. Med flera tusen installationer av allt från vägbommar i parkeringshus till passagesystem i Kärnkraftverk vet vi vad som krävs för att skapa unika och kundanpassade lösningar för specifika behov. Vårt huvudkontor finns i Stenungsund utanför Göteborg och nu vill vi alltså förstärka vår filial i Stockholm där det idag finns en säljare och två tekniker. Kanske är det dig vi söker?

Intergate AB ägs av Indutrade som är ett börsnoterat svenskt företag.
Indutrade är en långsiktig ägare som har för avsikt att äga, utveckla och förvalta sina bolag. Koncernen består idag av över 200 dotterbolag med ca 7300 anställda i 32 länder och i sex världsdelar.

Regionansvarig säljare Intergate
Rollen som regionsansvarig säljare innebär att du kommer ha yttersta ansvaret att driva och utveckla affären för region Stockholm, Mälardalen med omnejd. Du kommer aktivt arbeta för att utveckla verksamheten och se till att du och dina kollegor följer uppsatt budget. Du kommer arbeta med befintliga och potentiella kunder genom telefon och mejl, men också på plats ute på fält. Du kommer självständigt att planera, strukturera, genomföra och följa upp kundbesök löpande. Till din hjälp kommer du arbeta i CRM-verktyg som du dessutom kommer ha möjlighet att vara med och implementera i verksamheten. Sammanfattningsvis innebär tjänsten:

• Skapa, vårda och utveckla affärsrelationer
• Identifiera och förstå kundens behov och ta fram relevanta lösningar
• Kundkontakt genom olika kanaler
• Inspirera, motivera och leda regionen mot gemensamma mål

Tjänstens sysselsättningsgrad är heltid med utgångspunkt i Stockholm, där ca 50% utgörs av arbete på fält. I tjänsten förekommer resor med övernattningar (i snitt några gånger per månad). Du kommer initialt att utgå hemifrån och rapporterar till vår VD/Försäljningschef.

Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder dig ett stimulerande säljarbete där du får möjlighet att vara med att forma och utveckla region öst till nästa nivå, i en roll med mycket frihet under ansvar. Vi värdesätter vår personal som vår viktigaste resurs och erbjuder löpande kompetensutveckling för att hela tiden ge bästa möjliga förutsättningar för dig och din utveckling hos oss. Vi erbjuder dessutom friskvårdsbidrag och tjänstebil.

Vem söker vi?
Vi söker dig som brinner för relationsskapande försäljning, drivs av högt uppsatta mål och trivs i en ansvarsfull och ledande roll. Du har gedigen erfarenhet av B2B inom närliggande område och har ett genuint tekniskt intresse. Du är trygg i dig själv och motiveras av att inspirera, motivera och coacha dina kollegor i regionen för att tillsammans arbeta mot gemensamma mål. Som person är du en riktig lagspelare och delar gärna med dig av dina erfarenheter och kunskaper, samtidigt som du är ödmjuk för att också kunna lyssna in andras tankar och idéer. Du är proaktiv i ditt arbetssätt, har lätt för att ta initiativ och är en riktig "doer". Du har hög social kompetens och trivs med många kontaktytor och att fungera rådgivande ut mot kund. Du förstår vikten av ordning och reda och att alltid arbeta på ett effektivt och strukturerat sätt för bästa möjliga kvalitet. Dessutom värdesätter du, precis som vi, en positiv och härlig gemenskap och är självklart med och bidrar till den!

Publiceringsdatum
2022-05-06

Kvalifikationer
• Flerårig erfarenhet som utesäljare inom närliggande bransch
• Erfarenhet av CRM-system
• Goda kunskaper i office-paketet
• Obehindrad svenska och engelska i tal och skrift
• B-körkort

Meriterande

• Relevant utbildning
• Erfarenhet av ledarskap inom sälj

Välkommen med din ansökan! Observera att vi jobbar med löpande urval vilket kan innebära att tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum.

Sista ansökningsdatum: 2022-06-15

Tillträde: Enligt överenskommelse

Tjänst: Heltid

Ort: Stockholm

Platsa ansvarar för rekryteringen av denna tjänst. Vid en anställning blir du anställd direkt av kund. Eventuella frågor hänvisas direkt till ansvarig rekryterare:

Evelina Löfberg, civ. ek, evelina.lofberg@platsa.se, 0733-28 18 60

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Platsa AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Platsa AB (org.nr 556952-8846), http://www.platsa.se

Arbetsplats
Platsa

Kontakt
Evelina Löfberg
evelina.lofberg@platsa.se
0733-28 18 60

Jobbnummer
6616872

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Platsa AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Platsa AB: