Regionombudsman
Vision / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
2018-01-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Regionombudsman" (publicerad 2019-06-26) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Vision i Göteborg,
Trollhättan,
Halmstad,
Jönköping,
Skövde eller i
hela Sverige Vill du vara med och sätta tonen för Sverige och framtidens bästa medlemskommunikation? Lyssna så förstår du vad vi menar,
http://sattonen.se/ Visions 195 000 medlemmar gör det!
Under de senaste åren har vi förvandlat Vision till ett modernt och aktivt fackförbund som växer och attraherar nya medlemmar. Vi ser ljust på framtiden, gillar utmaningar och vill hitta nya vägar som gör att vi växer i styrka och har de mest nöjda medlemmarna.
Vi söker en regionombudsman till Visions center i Göteborg
Vision befinner sig just nu i ett spännande förändringsarbete och där kommer du som regionombudsman att fylla en viktig roll i det fortsatta arbetet. Vi söker nu en kollega till vårt center i Göteborg under tiden en av våra medarbetare är på föräldraledighet. Vikariatet beräknas pågå mellan 1 april 2018 och 31 maj 2019.
På centret är vi 15 anställda som ger service och stöd i olika frågor till förtroendevalda och medlemmar. Nu vänder vi oss till dig som vill ha ett roligt och utmanande arbete som regionombudsman hos oss med fokus på följande arbetsuppgifter:
• Rekrytera och organisera medlemmar inom Visions verksamhetsområde.
• Planera och genomföra arbetsplatsbesök och utbildningar.
• Ansvara för att medlemmarnas rättigheter tillvaratas genom råd, stöd och förhandlingar.
• Stödja det lokala fackliga arbetet utifrån Visions mål och ställningstaganden.
• I samarbete med övrig personal på centret, ta ansvar för särskilda arbetsområden och projekt.
Vi söker dig som:
• Har kunskap i arbetsrätt samt praktisk erfarenhet av förhandlingar.
• Har gedigna kunskaper inom arbetsmiljöområdet.
• Har adekvat högskoleutbildning eller motsvarande kompetens samt några års relevant arbetslivserfarenhet.
• Har en bra samarbetsförmåga då arbetet kräver att samverka i gruppen.
• Är intresserad av samhällsutvecklingen.
• Är van att arbeta konsultativt samt kan uttrycka dig i tal och skrift.
• Gillar utmaningar och trivs med att jobba med utveckling och förändring.
• Delar Visions värderingar.
Som person är du social och utåtriktad samt är bra på att övertyga och påverka. Du har förmågan att genom ditt ledarskap skapa engagemang och delaktighet. Du tar egna initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. Du är en bra kollega och teamspelare som förstår vikten av god sammanhållning på arbetsplatsen.
Tjänsten omfattar Västra Götalands län och Hallands län. Resor inom hela området förekommer. Kontoret är placerat i Göteborg. Körkort är ett krav.
På vår arbetsplats eftersträvar vi mångfald ur alla aspekter.
Välkommen med din ansökan och CV senast den 7 februari. Ange referensnr 455-2018.
Du ansöker genom att klicka på knappen ansök nedan. Vi tar inte emot ansökningar via brev eller mejl.
Visions medlemmar leder, utvecklar och administrerar välfärden och jobbar i kommuner, landsting, regioner, privata företag eller kyrkan. Många är också studenter med siktet inställt på arbete inom välfärden. Våra 195 000 medlemmar finns inom tusentals olika yrken och bildar tillsammans ett värdefullt nätverk. Vi är partipolitiskt obundna och ingår i TCO.
vision.se
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2018-01-24ErsättningMånadslön.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktIvan Stipic, Verksamhetschef
ivan.stipic@vision.se 070-6802749
Tuula Visala Karlsson, Personalrepresentant
tuula.visalakarlsson@vision.se 070-6323969
Ronja Morales Nilsson, Regionombudsman
ronja.moralesnilsson@vision.se 070-2051410
FöretagVISION
AdressVISION
Box 7825
10397 Stockholm
KontorsadressBox 7825
Jobbnummer 3921366
Observera att sista ansökningsdag har passerat.