Regioninköpschef Region Mellersta

Peab Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Peab Sverige AB i Västerås, Hallstahammar, Eskilstuna, Sala, Heby eller i hela Sverige

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med en omsättning överstigande 38 miljarder kronor och ca 14.000 anställda. Koncernens dotterföretag har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Aktien är börsnoterad på NASDAQ OMX Stockholm. Koncernkontoret ligger i Förslöv i Skåne.
Region Mellersta ingår i Division Anläggning och består av fem arbetschefsgrupper samt dotterbolagen BEFAB Markteknik AB och BEFAB Entreprenad Mjölby AB. Vi är totalt ca 420 medarbetare. Verksamhetsområden är lokal marknad, drift och underhåll samt infrastruktur. Regionkontoret ligger i Västerås och våra lokalkontor finns i Linköping, Norrköping, Mjölby, Örebro samt Karlstad.

Publiceringsdatum
2011-03-29

Dina arbetsuppgifter
Som Inköpschef för Region Mellersta ansvarar du för att leda, utveckla och optimera inköps- och logistikarbetet inom regionen. Du gör detta med utgångspunkt i affärsplanen och har alltid som mål att förbättra kvalitet, logistik och totalkostnad. I rollen ingår leverantörskontakter och utvärdering samt utveckling av våra avtal med leverantörer. Du arbetar även med samordning och information till respektive arbetschefsgrupps lokala inköpssamordnare samt kontinuerligt med deras kompetenshöjning inom inköp.
Du rapporterar i första hand till regionchefen och du kommer ingå i regionens ledningsgrupp. Du kommer även ingå i divisionens inköpsgrupp där du medverkar vid upprättande och uppföljning av divisionens inköpsmål. Gruppen leds av divisionsinköpschefen. Ansvar ingår även för handläggning av tilldelade koncernavtal.

Kravprofil för detta jobb
Du ska ha lämplig utbildning, t.ex. högskoleutbildning inom ekonomi med inriktning inköp och logistik, alternativt likställd förvärvad erfarenhet.  Du ska ha minst fem års branschvana varav minst tre år som inköpare där du har arbetat med hela inköpsprocessen från anbudsförfrågan till avtalsskrivande och uppföljning. Tidigare chefs/ledarerfarenheter är meriterande. Du har mycket god datavana. Du talar och skriver god engelska, även andra språkkunskaper är meriterande. B -körkort är ett krav.
Du är omvittnat affärsmässig, analytiskt, driven och en mycket god relationsbyggare. I tjänsten krävs även att du kan arbeta självständigt och har en god pedagogsik förmåga. Du har lätt för att se helhetsperspektivet samtidigt som du har förståelse för det lokala behovet. Ledaregenskaper såsom t ex förmåga att få folk med dig samt förmåga att fatta beslut är viktiga för denna tjänst. Du har hög samarbets- och initiativförmåga och uttrycker dig mycket väl i svenska språket i både tal och skrift. 

Anställningsvillkor
Tillsvidare. Heltid. Tillträde snarast. Placeringsort Västerås alternativt Linköping. Resor i tjänsten förekommer.
Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Heltid/Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-04-17
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Bo Kednert, regionchef, 0733-37 27 84
Torbjörn Hjelm, inköp region Mellersta, 0733-37 57 48

Företag
Peab Sverige AB

Adress
Peab Sverige AB
Box 808
16928 Solna

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar där Peab Sverige AB varit leverantör

Jobbnummer
888399

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Peab Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Peab Sverige AB: