Regionchefer sökes till Renaults eftermarknad
Manpower Professional / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Manpower Professional i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Renault finns representerade i 120 länder och har 126 000 anställda. Genom alliansen med Nissan har företaget positionerat sig som en av världens ledande och mest lönsamma biltillverkare. Renault fokuserar på att designa, tillverka och marknadsföra säkra och miljövänliga bilar. Företagets målsättning är att vara Europas mest lönsamma generalist biltillverkare år 2009. För att lyckas med detta kommer Renault att gå in på nya marknader, utöka sitt produktprogram, samt utveckla nya varumärken såsom Dacia och Samsung Motors, som båda ägs av Renault. Ett exempel på den höga tekniska kompetensen inom företaget är de två VM-titlarna i FIA Formula 1 World Championship 2005 och 2006.
Nu etablerar Renault ett helt nytt nordiskt huvudkontor i Kista/Stockholm som ska ansvara för verksamheten i Sverige, Norge, Danmark och Finland. I samarbete med Manpower Professional söker Renault dig som vill vara med från början och bygga grunden för företagets expansion i Norden.
Publiceringsdatum2007-10-10Dina arbetsuppgifterI rollen som regionchef så kommer du att arbeta väldigt nära Renaults återförsäljare och på detaljnivå driva din region mot uppsatta försäljningsmål. Genom att planera och implementera en marknadsstrategi för eftermarknaden så kommer du att se till att återförsäljarna har alla förutsättningar till att öka sin försäljningsvolym. Du kommer även att ha hand om den lokala marknadsplaneringen och taktiskt planera hur ni skall dra nytta av de centrala marknadsaktiviteterna samt agera lokalt gentemot andra konkurrenter.
På daglig basis kommer du att se till att mekanikerna förses med den information och service och utbildning som de behöver i sitt arbete. Du skall säkerställa att återförsäljarna har tillräckligt med utrustning, teknisk kunskap och allmän kunskap gällande Renaults produkter. En viktig uppgift är att agera som representant för Renault ute bland dina återförsäljare. Det blir din uppgift att coacha och motivera dessa specifika återförsäljare att vilja marknadsföra och sälja varumärket Renault.
Vem är du?
För att du ska trivas i rollen så behöver du ha minst två års erfarenhet från bilbranschen och efterförsäljningsledet. Troligen har du en bakgrund inom bilbranschen, eventuellt har du erfarenhet från eftermarknadsområdet inom lastbilsindustrin, alternativt inom service av verksamhetskritisk verkstadsindustri. Vi tror att du har någon form ut av teknisk utbildning.
Som person är du självgående och har ett strukturerat sinnelag och ett kreativt, positivt och entusiastiskt förhållningssätt. Likaså behöver du vara lyhörd, flexibel samt ha en förmåga att stå på dig när det väl gäller, t.ex. i volymförhandlingar med ledande befattningar hos återförsäljarna. Då koncernspråket är engelska så måste du kunna tala och skriva engelska flytande.
Kontaktperson för detta jobbDu söker ovannämnda tjänst via länken nedan. Då urvalsprocessen sker löpande är det bäst att skicka in din ansökan inklusive CV, så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig researcher Hanna Haller via telefon: 08-764 2477, eller via e-post:
hanna.haller@manpower.seAnställningstyp/arbetstiderEnligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
KontaktHanna Haller , 0702748163
Så ansöker duAnsök via vår Webb-plats:
http://www.manpower.se/MPNet3/Content.asp?NodeRef=JOB_SHOW_CAND&Ref=SWEDEN_NORDIC&JobID=344652Sista ansökningsdag 2007-10-20
FöretagManpower Professional
• .
Mer information på
www.manpower.se/professional Jobbnummer 21087
Observera att sista ansökningsdag har passerat.