Regional samordnare - vikariat
Svenska ESF-rådet / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Luleå,
Boden,
Piteå,
Kalix,
Älvsbyn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Svenska ESF-rådet i Luleå,
Östersund,
Gävle,
Falun,
Stockholm eller i
hela Sverige Svenska ESF-rådet söker vikarierande regional samordnare till
Övre Norrland, med placering i Luleå.
Svenska ESF-rådet är en statlig myndighet under Arbetsmarknadsdepartementet. Vi förvaltar Europeiska socialfonden, Europeiska integrationsfonden och Fonden för dem som har det sämst ställt (Fead) i Sverige. Vi har cirka 130 medarbetare på nio kontor runtom i landet. Huvudkontoret ligger i Liljeholmen i Stockholm.
Genom fonderna förändrar vi arbetsmarknaden genom att finansiera projekt som arbetar med kompetensutveckling, sysselsättningsåtgärder och integrationsinsatser. Vi är nu inne i en ny programperiod för Europeiska socialfonden 2014-2020. Under programperioden omsätter Socialfonden i Sverige cirka 12 miljarder kronor.
Publiceringsdatum2015-03-16Arbetsuppgifter• Informera om de fonder, program och särskilda uppdrag som myndigheten ansvarar för
• Bereda projektansökningar och pröva dessa utifrån fastslagna urvalskriterier, gällande regelverk, regional handlingsplan och inriktning på ansökningsomgången. Göra bedömningar av kostnadseffektivitet och rimlighet i projektbudgetar.
• Löpande följa upp beslutade projekt och säkerställa att ställda krav följs
• Genomföra kontroller, handlägga kontrollrapporter och medverka vid utredningar
• Genomföra granskning av ansökningar om utbetalningar från projektägare
KvalifikationerSvenska ESF-rådet söker dig som har högskoleexamen med relevant inriktning. Du har några års arbetslivserfarenhet, intresse för och kunskaper om arbetsmarknadspolitik, näringslivsfrågor, utbildningsfrågor samt Socialfonden.
För att handlägga projekt inom Socialfondsprogrammet krävs att du har mycket god förmåga att organisera, strukturera, dokumentera och följa upp ärenden. Du ska också ha god förmåga att göra ekonomiska bedömningar av budget och kostnadseffektivitet i projekt, varför erfarenhet av ekonomiskt granskningsarbete är meriterande. Arbetet ställer krav på mycket god analytisk förmåga samt noggrannhet.
Grundläggande krav är god förmåga att uttrycka sig på svenska och engelska i tal och skrift samt god pedagogisk förmåga. Du ska dessutom ha goda datorkunskaper.
Erfarenhet av projekt som arbetsform är meriterande. Du ska ha mycket god samarbetsförmåga och vi ser gärna att du också har erfarenhet av samverkan med nationella och regionala aktörer samt företrädare för arbetsmarknadens organisationer.
Din arbetsplats blir vid vårt regionkontor i Luleå. Arbetet kräver dock resande, varför körkort är ett krav.
Heltid, vikariat till och med 30 september 2016. Tillträde enligt överenskommelse.
Ansökan och mer information
Svenska ESF-rådet erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.
Sänd din ansökan via e-post till:
jobb@esf.se . Sista ansökningsdag är den 26 mars 2015. Ange ref nr: 2015/00150.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta regional enhetschef Lars-Erik Sjöblom, tel. 0920-384 90. Fackliga kontaktpersoner Sven Jansson ST-ESF, tel. 08-579 171 14 och Susan Sundqvist- Pettersson Saco-ESF, tel. 036-34 57 32.
Vi har gjort vårt annons- och medieval och vill därför inte bli kontaktade av annons- och mediesäljare.
KörkortskravB
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Vikariat
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-03-26
Ange följande referens när du ansöker: 2015/00150
Ansökan kan skickas till e-postadress:
jobb@esf.seFöretagSvenska ESF-rådet
AdressSvenska ESF-rådet
Box 47141
10074 STOCKHOLM
KontorsadressRosterigränd 12
Stockholm
Visa på karta
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 020-33 33 90
E-postadress:
esf@esf.se Jobbnummer 2205311
Observera att sista ansökningsdag har passerat.