Regional Account Manager till Svensk Storköksservice

Bravura Sverige AB / Säljarjobb / Stockholm
2023-01-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Regional Account Manager till Svensk Storköksservice" (publicerad 2023-03-09) ⬅️


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Publiceringsdatum
2023-01-21

Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Svensk Storköksservice.

Om företaget
Svensk Storköksservice är en del av den internationella Culligan koncernen med huvudkontor i Chicago, USA. De nordiska bolagen består av Waterlogic-bolagen samt PureWater-bolagen i Sverige, Norge, Danmark och Finland samt de svenska bolagen Escowa AB och Svensk Storköksservice AB. Totalt sysselsätter bolagen ca 300 personer och är verksamma inom nischen drickvattenlösningar till arbetsplatser och restauranger respektive service och försäljning av utrustning till kommersiella storkök. Svensk storköksservice AB är rikstäckande och finns på 35 orter från Haparanda i norr till Malmö i söder. De har över 15 års erfarenhet inom drift och underhåll av storköksmaskiner och deras kunder är allt ifrån privata företag till offentlig sektor och förvaltning. Företaget har ca 85 anställda över landet med tre regionssäljare i Stockholm.

Företaget har ca3500 olika produkter och artiklar och har därmed en gedigen produktkatalog att erbjuda sina kunder!

Här kan du läsa mer om att jobba hos Svensk Storköksservice: https://3s.nu/om-oss/jobba-hos-oss/

Dina arbetsuppgifter
Som Regional Account Manager har du ansvar för marknadsföring och försäljning i eget område inom Norra Stockholm där du skapar, följer upp och bibehåller goda relationer med kunder inom området storkök. Dina kunder yillhör såväl privat som offentlig sektor och inkluderar sjukhus, förskolor, skolor, större restaurangkedjor, mindre restauranger och krogar, där dina kontaktpersoner är allt från koncernansvariga, krögare, kockar och skolbespisninspersonal.

Du följer upp leads, följer upp kunder i ditt eget nätverk för att erbjuda produkter och tjänster från Svensk Storköksservice breda palett och produktutbud. Du stöttar kunderna i allt från planering och projektering, du läser ritningar för att få en god uppfattning i vad kunden behöver och är expertpartnern vid försäljning av till exempel reservdelar eller hela kökslösningar.

Säljcyklerna är både längre och kortare och du arbetar mycket med besök ute hos kunderna för att förstå deras verksamhet och se hur Storkösservice kan bistå med bästa möjliga produkter, lösning och service.

Exempel på arbetsuppgifter:
• Självständig planering och prioritering av arbetet
• Kontinuerligt arbete med offert, order och inköp i företagets affärssystem (f.n. PYRAMID)
• Vårda och utveckla befintliga kunder samt tillföra nya kunder till företaget
• Statusbedömning, förebyggande underhåll, layoutförslag, projektering
• Samverka med drift/service (regionchef och tekniker) för att maximera affärsmöjligheterna inom det geografiska området

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Dokumenterad erfarenhet av framgångsrik försäljning, gärna inom branschen
• Erfarenhet och förståelse för området storkök eller restaurang
• Goda IT-kunskaper och lätt för att lära dig nya system
• B-körkort
• Flytande kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• God ekonomisk förståelse, ur såväl företagets som kundens perspektiv samt förmåga att bedöma värdet av olika affärsalternativ
• Van vid att arbeta självständigt och uppnå goda säljresultat samt kundrelationer
• Du kan läsa ritningar och beskrivningar

Vi söker dig som har god förståelse för branschen, där du kanske arbetat inom restaurang och storkök där du fått god förståelse för varors in och utflöde och vilka produkter som är av stor vikt. Du har god erfarenhet inom försäljning där du visat på goda resultat och måluppfyllnad i en ansvarstagande säljroll. Du är en driven person som ständigt arbetar målinriktat och fokuserat. Du skapar lätt goda relationer och har en förmåga att lätt anpassa dig efter den du möter - på ett för dig självklart och kommunikativt sätt. Du är tålmodig och ser värdet av långsiktiga relationer. Du är en självständig person som på ett enkelt sätt planerar ditt arbete och ser tydligt nästa steg för att skapa goda affärer.

Övrig information:

Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Plats: Solna/ Norra Stockholm

Ersättning
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Stina Wejéus
stina.wejeus@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
7367182

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: