Region Väst söker administratörer
Polismyndigheten, Polisregion Väst / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Väst i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Polisregion Väst består av Hallands och Västra Götalands län. Cirka 4 600 anställda arbetar för att genomföra polisens kärnuppdrag i de 55 kommunerna. Verksamheten i polisregionen är organiserad i fem polisområden, en regional utredningsenhet, en regional operativ enhet, en underrättelsesektion och ett regionkansli. I polisområdena finns lokalpolisområdena, som är kärnan i polisverksamheten. Nationella avdelningar finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.
Regionen söker erfarna administratörer både till utredningsverksamheten och till övriga administrativa uppgifter. I första hand till Göteborg men andra tjänstgöringsorter inom regionen kan komma att bli aktuella.
Publiceringsdatum2016-02-03ArbetsuppgifterSom administratör inom utredningsverksamheten stödjer du förundersökningsledare och utredare med administration i utredningsärenden. Du arbetar främst i polisens olika IT-system, men det förekommer även inslag av manuellt pappersarbete. Arbetet utgår från en fastställd process som är styrd av lagar, rutiner och tidsramar.
Utredningsadministratörens arbetsuppgifter är i huvudsak att:
• registrera och diarieföra ärenden och handlingar i polisens ärendehanteringssystem
• inhämta information från olika register, till exempel misstankeregister och belastningsregister
• kvalitetssäkra och kontrollera underlag och handlingar som ska lämnas ut eller skickas vidare externt
• besvara frågor om pågående utredningar
Som administratör med övriga administrativa uppgifter arbetar du med uppgifter som:
• registrering av ärenden och diarieföring
• inköp av varor och tjänster
• resebokning och reseadministration
• allmänna kontorsgöromål som t.ex. posthantering, sortering, arkivering och kopiering
KvalifikationerVi söker dig som har avslutad gymnasieutbildning och tidigare erfarenhet av att arbeta med administration i en offentlig organisation. Du är van vid att administrera i olika IT-system och har tidigare erfarenhet av att fungera i en stödjande roll, där administrativa arbetsuppgifter varvats med interna och externa kontakter.
Tidigare erfarenhet av ärendehantering och diarieföring är meriterande.
Som administratör hos polisen arbetar du med ärenden som innehåller information som måste hanteras på ett korrekt sätt, vilket innebär att du behöver förstå och kunna arbeta utifrån gällande sekretessbestämmelser.
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är kommunikativ och bra på att samarbeta och vi förutsätter därför att du uttrycker dig väl i tal och skrift samt har ett professionellt bemötande och relaterar till andra på ett lyhört sätt. Du är en god administratör som organiserar och planerar ditt arbete på ett effektivt sätt, samtidigt som du håller en hög kvalitet och noggrannhet. Du är van vid att hantera tidspress och kan behålla lugnet även i stressade situationer. Du har lätt för att förhålla dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringsarbeten.
ÖVRIGT
Vi söker medarbetare för tillsvidareanställningar och Polismyndigheten tillämpar provanställning under högst sex månader. Arbetstiderna är för närvarande dagtid på vardagar med möjlighet till flextid.
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-24
Ange följande referens när du ansöker: C4651/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktThomas Anderson, HR-partner nås via Polisens växel 11414
Jeanette Lund, HR-konsult nås via Polisens växel 11414
Facklig kontaktFackliga företrädare från SEKO, OFR/S, OFR/P och
FöretagPolismyndigheten, Polisregion Väst
AdressPolismyndigheten, Polisregion Väst
Box 429
40126 Göteborg
KontorsadressStampgatan 28 40126 Göteborg
Jobbnummer 2650656
Observera att sista ansökningsdag har passerat.