Region Syd VO Helsingborg söker Frivårdsinspektör
Kriminalvården, VO Helsingborg / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kriminalvården, VO Helsingborg i Helsingborg,
Malmö eller i
hela Sverige Kriminalvårdens uppgift är att genom frivård och anstalter verkställa de påföljder som domstol dömer ut, driva häkten och utföra transporter samt göra personutredningar i brottmål. Uppgifterna ska utföras på ett sätt så lagföring kan ske effektivt och återfall i brott förebyggas. I all verksamhet värnar vi starkt om humaniteten och respekten för den enskildes integritet och rättssäkerhet, utan att kompromissa i fråga om samhällets säkerhet och trygghet.
Läs mer på vår hemsida
www.kriminalvarden.sePubliceringsdatum2014-09-08ArbetsuppgifterKriminalvården region Syd, verksamhetsområde Helsingborg söker en frivårdsinspektör. Frivården Helsingborg ansvarar för personutredningar och verkställer olika påföljder som skyddstillsyn, intensivövervakning och samhällstjänst. Som frivårdsinspektör ansvarar du för handläggningen av verkställighet av skyddstillsynspåföljd, intensivövervakning, samhällstjänst, övervakning av villkorligt frigivna, utslussåtgärder, personutredning och yttrande i brottmål. Arbetet som frivårdsinspektör innebär att du aktivt deltar i påverkansarbete riktat mot klienter genom att motivera klienterna till behandling och programverksamhet samt att du medverkar i frigivningsförberedelser för klienter intagna i fängelse. I uppgifterna ingår även utbildning och handledning av övervakare samt intern och extern samverkan.
KvalifikationerDu är socionom eller har annan akademisk examen med beteendevetenskaplig/juridisk inriktning. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska. Språkkunskaper därutöver ses som en tillgång. Som person förväntas du ha mycket god samarbetsförmåga i och utanför den egna arbetsgruppen. Flexibilitet och stresstålighet är nödvändigt. Du ska även ha förmåga att kunna arbeta självständigt och kunna ta egna initiativ. Det är en absolut förutsättning att du är tydlig, stabil och kan sätta gränser, du ska därför vara trygg i dig själv. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet och dina personliga egenskaper. Vi förutsätter att du delar kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn präglad av en tro på människors vilja och förmåga till utveckling och förändring. Meriterande är erfarenhet av frivårdsarbete och genomgången kriminalvårdsspecifik utbildning. B-körkort är ett krav.
ÖVRIGT
Registerkontroll kommer att föregå beslut om anställning.
Kriminalvården tillämpar rökfri arbetstid.
Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.
Ansökan lämnas endast via länk i denna annons eller
www.offentligajobb.se . Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.
Supporttelefon för sökande: 0771-704 704
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Anställningen påbörjas med en betald utbildning omfattande 8 veckor. Utbildning kan komma att ske på annan ort. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillsvidareanställning, tillträde: 2015-01-01 .
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-09-28
Ange följande referens när du ansöker: A417452
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnders Lunsjö, Kriminalvårdsinspektör 077 22 80 800
Ann-Margreth Rademark, Kriminalvårdsinspektör 077 22 80 800
Facklig kontaktKatarina Kjellberg, SACO 042 - 495 44 08
katarina.kjellberg@kriminalvarden.seFanny Wängström, OFR 042-17 60 76
fanny.wangstrom@kriminalvarden.seSusanne Gedda, SEKO 042 - 176000
susanne.gedda@kriminalvarden.seFöretagKriminalvården, VO Helsingborg
AdressKriminalvården, VO Helsingborg
Box 1213
25112 HELSINGBORG
Kontorsadress25112 HELSINGBORG
Jobbnummer 1988403
Observera att sista ansökningsdag har passerat.