Region Öst söker handläggare av myndighetsärenden

Polismyndigheten, Rättsavdelningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Rättsavdelningen i Norrköping, Linköping, Eskilstuna, Örebro, Västerås eller i hela Sverige

Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten som ersätter de tidigare 21 fristående polismyndigheterna, Rikspolisstyrelsen och Statens kriminaltekniska laboratorium är en enrådighetsmyndighet. Det innebär att myndigheten leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare. Polismyndigheten består av sju polisregioner, ett antal gemensamma avdelningar och ett kansli. Polisregion Öst består av polisområdena Södermanland, Östergötland och Jönköping.
Polismyndighetens rättsavdelning består ca 700 medarbetare som ansvarar för ett flertal viktiga funktioner i Polismyndigheten. Allt ifrån att ge rättslig styrning och stöd till hela Polismyndigheten, handlägga skadestånds- och förvaltningsärenden, ansvara för Polismyndighetens författningssamling och andra styrdokument till att samordna ärenden om utlämnade av allmänna handlingar och ansvara för personuppgiftsbehandling.
Den breda variationen av arbetsuppgifter gör rättsavdelningen till en spännande och attraktiv arbetsplats. Vissa uppgifter är mycket verksamhetsnära medan andra fokuserar på utveckling tillsammans med andra avdelningar inom polismyndigheten.
Rättsenheten i region Öst består av 3 st förvaltningsrättsgrupper, 1 st informationsförvaltningsgrupp och 1 st rättstillämpningsgrupp.

Nu söker vi handläggare till förvaltningsrättsgrupp 3 med nuvarande placering i Norrköping.

Publiceringsdatum
2015-11-02

Arbetsuppgifter
Handläggning av och beslutande i ärenden enligt vapenlagen och ordningslagen. Handläggning av andra ärenden kan också förekomma ex. parkerings- och djurärenden

Kvalifikationer
Vi söker dig som har
• treårig gymnasieexamen
• administrativ yrkeserfarenhet
• god datorvana då handläggningen är digitaliserad
• mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• goda kunskaper i engelska

Meriterande är
• handläggning av myndighetsärenden
• juridisk utbildning eller polisens kurser i vapenhandläggning

Dina personliga egenskaper
Du ska..
• vara serviceinriktad och ge ett förtroendefullt intryck både muntligt och skriftligt.
• ha en god förmåga att samarbeta både internt och externt
• kunna arbeta självständigt med hög kvalité, även under hög arbetsbelastning
• vara ansvarstagande och kvalitetsmedveten
• vara strukturerad och noggrann
• vara flexibel - du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter
• ha förmågan att prioritera

När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
I anställningen tillämpas flextid, 6 månaders provanställning och tillträde enligt överenskommelse.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) genomförs före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Dina personuppgifter behandlas enligt personuppgiftslagen. Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Som medarbetare inom Polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för Polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för Polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för Polisen.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-09
Ange följande referens när du ansöker: C3458/2015
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karl Holm 010-5669083

Facklig kontakt
Johan Gertz, Fackförbundet ST. Lotta Hyltenfeldt Nås via växeln på 114 14
Anna Owens, SACO 114 14
Sofia Ask, Polisförbundet 114 14

Företag
Polismyndigheten, Rättsavdelningen

Adress
Polismyndigheten, Rättsavdelningen
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30 10226 Stockholm

Jobbnummer
2507831

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Rättsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Rättsavdelningen: