Region Jämtland Härjedalen söker en upphandlare till inköp och upphandling

Region Jämtland Härjedalen, Upphandlingsenheten / Inköpar- och marknadsjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Jämtland Härjedalen, Upphandlingsenheten i Östersund

Har du ett stort intresse för affärer? Då har vi jobbet för dig.

Enheten för Inköp och upphandling ingår i ekonomiavdelningen och ansvarar för stöd till Region Jämtland Härjedalens verksamheter vid upphandlingar. Enheten ska säkerställa att upphandling sker i enlighet med gällande lagstiftning och regelverk och med iakttagande av organisationens politiska beslut, inriktningsdokument och policys. Region Jämtland Härjedalens totala värde av inköp av varor och tjänster uppgår till 2 miljarder kronor per år.

Enheten består av, avtalscontroller, inköpare, materialkonsulenter, upphandlare, miljöcontroller, jurist samt medarbetare inom e-handel och avropsfunktionen för bemanningstjänster. I dagsläget 24 personer, varav 13 upphandlare. Enheten utvecklas ständigt för att kunna möta verksamheternas behov och marknadens utveckling.

Publiceringsdatum
2023-06-21

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en upphandlare som har ett stort intresse för affärer och service. Som upphandlare ansvarar du för hela processen när det gäller genomförandet av strategiska upphandlingar av varor och tjänster. Den vi söker kommer bland annat att upphandla hjälpmedel och strategiska tjänsteupphandlingar. Arbetet sker på uppdrag av och i samarbete med olika verksamheter inom Region Jämtland Härjedalen. Det är viktigt att vara lyhörd och förstå verksamhetens behov och samtidigt anpassa detta till Lagen Om Offentlig Upphandling, LOU.

Arbetet innefattar allt från behovs- och marknadsanalys till anbudsförfrågan, utvärdering, förhandling och uppföljning av avtal. Arbetets komplexitet gör att du behöver hantera olika uppgifter parallellt. Du kommer att arbeta i nära samarbete med organisationens verksamheter och ha kontakt med våra leverantörer. Du deltar även i interna och externa nätverk samt i enhetens utvecklings- och förbättringsarbete. Arbetet kräver ett taktiskt tankesätt och en hög grad av affärsmässighet.

Tjänsten innebär upphandling varor och tjänster, samt avtalsvård under avtalstiden.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomi, juridik eller teknik alternativt att du har en annan kompetens förvärvad genom arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig, gärna inom inköp och/eller upphandling. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet från yrket. För uppgiften behöver du i hög utsträckning ha förmåga att se möjligheter, ta initiativ och nå resultat.

Som person är du trygg i både dig själv och i din kompetens. Du tar ett stort ansvar för ditt egna arbete, är noggrann, flexibel och drivande. Du har även god samarbetsförmåga samt är bra på att etablera och behålla relationer. Goda kunskaper i Word och Excel är en förutsättning samt att du har mycket goda kunskaper att kommunicera på svenska i tal och skrift. I urvalsprocessen kommer stor vikt att fästas vid dina personliga egenskaper, för att både du och vi skall trivas att arbeta tillsammans.

Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-07-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Persr/558/2023".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Jämtland Härjedalen (org.nr 232100-0214), http://regionjh.se

Arbetsplats
Region Jämtland Härjedalen, Upphandlingsenheten

Kontakt
Enhetschef
Josefin Hjelte
josefine.hjelte@regionjh.se
063 147795

Jobbnummer
7903431

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Jämtland Härjedalen, Upphandlingsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Jämtland Härjedalen, Upphandlingsenheten: