Regeringskansliet söker en brevhandläggare till Arbetsmarknadsdepartementet

Regeringskansliet / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Regeringskansliet i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Ekerö, Uppsala eller i hela Sverige

Nu söker Regeringskansliets kommunikationsenhet en brevhandläggare med placering på Arbetsmarknadsdepartementet.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Regeringskansliets kommunikationsenhet, RK Kommunikation, ansvarar för det kommunikativa stödet till Statsrådsberedningen, departementen och Förvaltningsavdelningen. Enheten samordnar och förmedlar extern och intern kommunikation om regeringens arbete och Regeringskansliets verksamhet.

Som brevhandläggare med placering på Arbetsmarknadsdepartementet kommunikationssektion är din huvuduppgift att handlägga brev som kommer in från allmänheten. I samverkan med andra bedömer du om brevet ska besvaras. Du tar fram relevant information liksom förslag på svar, stämmer av och följer upp.

Handläggningen av brev sker i nära samarbete med departementets enheter och politiska staber samt även med andra departement. Du deltar också i övrigt kommunikationsarbete, såsom sammanställning av statistik och omvärldsbevakning, fotografering, webbpublicering och arbete med sociala medier. Det kan även bli aktuellt att stötta andra kommunikationssektioner inom RK Kommunikation i brevsvarsarbetet. Du rapporterar till kommunikationschefen.

Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se .

Publiceringsdatum
2023-05-17

Bakgrund
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom samhällsvetenskap, medie- och kommunikationsvetenskap eller annan utbildning som bedöms som likvärdig. Du har god kunskap om svensk statsförvaltning och vi ser gärna att du har arbetslivserfarenhet från offentlig sektor, har arbetat med kund- eller medborgardialog och har viss erfarenhet av brevhandläggning eller annan relevant erfarenhet inom kommunikationsområdet.

Det är meriterande om du har erfarenhet av webbpublicering samt arbete med sociala medier. Det är även meriterande om du har erfarenhet av aktuellt arbete inom Regeringskansliet.

Du är en mycket god skribent som har förmåga att anpassa innehåll och ton efter mottagare. Du behöver även ha goda kunskaper i MS Office och din svenska och engelska är god i både tal och skrift.

Dina egenskaper
Som person har du god kommunikativ förmåga och trivs i ett arbete med många kontaktytor. Du är självgående men samarbetar gärna med andra, är flexibel och anpassar dig lätt i en händelsestyrd organisation. Du är strukturerad, noggrann och ansvarstagande.

Övrig information
Tjänsten är en visstidsanställning på cirka ett år med eventuell möjlighet till förlängning.

Det kan också bli aktuellt med rekrytering av brevhandläggare till annan del av Kommunikationsenheten. En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Cecilia Eriksson Dahlberg, kommunikationschef på Arbetsmarknadsdepartementet, på 08-405 37 13. Om du har frågor gällande rekryteringen och din ansökan kontakta HR-handläggare Ola Nordin-Remberger på 08-405 39 27. Fackliga kontaktpersoner är Johan Strokirk (Saco), Karin Åbom Engberg (ST) och Lars Vestberg (Seko). Du når samtliga via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 30 maj 2023.

Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.

Ersättning
Mån lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Regeringskansliet (org.nr 202100-3831)

Jobbnummer
7788076

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Regeringskansliet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Regeringskansliet: